Jeg er ved at starte en internet butik op og ville gerne have en mere med i firmaet men hvad skal jeg sætte værdien af firmaet til..?? Status lige nu: Hjemmesiden er ved at være på plads levenrendør er fundet til varene... Diverse godkendelser er skaffet der udover har jeg brugt rigtig mange timer, men det ligner bare ikke at der sket særlig meget så jeg synes hurtigt det kan komme til at se meget dyrt ud med den pris jeg har tænkt på...
Håber i kan hjælpe mig...
Jesper Riel |
Hej Jesper
Der er jo flere måder at gøre det på.
Umiddelbart vil jeg foreslå, at du tager udgangspunkt i nogle budgetter for hvad internetbutikken kommer til at tjene. Derved kan potentielle investerorer/partnere se, hvad de kan forvente, at deres investering kommer til at bringe med sig med tiden.
Derudover - uden noget kendskab til din virksomhed på nuværende tidspunkt - vil jeg foreslå, at du omdanner virksomheden til et ApS (eller A/S). Derved er det nemmere for Jer at afdække risiciene ift. Jeres privatøkonomi, og I kan udarbejde en overenskomst, hvori I binder hinanden op på visse betingelser ifm. driften af butikken.
Tror du skal have fat i en revisor eller advokat til at hjælpe dig.
Mvh. Karsten