Så kom jeg i gang med og har fået cvr-nummer. Det viser sig dog ganske hurtigt at der er uforudsete udgifter. Så jeg har lige to hurtige spørgsmål. 1. Må man bare smide sine egne penge ind i firmaet? (sikkert et dumt spørgsmål for det regner jeg selvfølgelig med at man må) Så jeg ønsker nok mere svar på: 2. Skal det bogføres? Hvis ja hvordan? og hvad med SKAT? Skal jeg skrive noget på selvangivelse, forskudsopgørelse eller hvad f.... det nu hedder? |
1. Jada
2a. Jada.
2b. Du skal bruge en konto i balancen (hvor din bankkonto også er). Her kan du bruge "Indskud i firma" eller "mellemregning". Husk rigtige fortegn, firmaet "skylder" dig penge, lissom hvis firmaet skyldte banken penge.
2c. Skat: Du betaler kun Skat af overskuddet, så indskud og udskud i firmaet påvirker ikke din skat.
2d. Og derfor nej.
-- godt du ikke brugte f-ordet.