Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg en virksomhed i punktform

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

enkeltmands = overskud beskattes som person - dog kan man benytte VSO (kommer skattemæssigt til at lige selskab) som så nok for dig kræver revisor omk -

I VSO skatteordning sker der det,  at kun det man hæver beskattes personligt og påvirker SU - men SU loft er jo ret højt -VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Samtidigt kan evt underskud trækkes fra i anden indkomst ved personlig virksomhed

Selskab - selskabsskat af overskud - personlig skat af det man hæver (enten løn eller først selskabskat og så udbytteskat) evt underskud fremskrives til senere fradrag i kommende overskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu ved jeg ikke om det er nævnt, men start med at tilmelde dig et af SKATs informationsmøder for ny opstartede. Det kan du gøre her http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=316665

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

enkeltmands = overskud beskattes som person - dog kan man benytte VSO (kommer skattemæssigt til at lige selskab) som så nok for dig kræver revisor omk -

I VSO skatteordning sker der det,  at kun det man hæver beskattes personligt og påvirker SU - men SU loft er jo ret højt -VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Samtidigt kan evt underskud trækkes fra i anden indkomst ved personlig virksomhed

Selskab - selskabsskat af overskud - personlig skat af det man hæver (enten løn eller først selskabskat og så udbytteskat) evt underskud fremskrives til senere fradrag i kommende overskud

vh John Hannover

Hej John

Så hvilket virksomhedsform vil du anbefale i form af billigste og letteste løsning for at komme igang?

Umiddelbart kan jeg se fordelen i prisen ved enkeltmandsvirksomhed med personskat,

dog lyder IVS som om det er den "rigtige" (mere seriøse) måde at komme igang, men det koster jo desværre en del i opstartsperioden (hvor meget ca inkl. gebyrer hvis jeg gør det hele selv?).

Mvh. Steffen

Mvh, Steffen Mortensen indehaver af Korrektureksperten.dk.

Facebook: www.facebook.com/korrektureksperten.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

IVS er vel ikke spor mere seriøs end personlig virksomhed - nogen ville vel sige tværtimod. Personlig virksomhed stiller dog med sin person og sin økonomi bag alt - IVS stiller måske kun med at ville risikere EN krone

Jeg synes det hele afhænger af om du mener du løber større risiko for store tab - for så er IVS sagen, ellers ville jeg starte i personlig som du fremlægger ting

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt føler jeg ikke der kan laves underskud i butikken, da jeg vil sælge ydelser/service og derfor har jeg intet imod selv at hæfte.

Det eneste der har holdt mig tilbage fra IVS er de mange gebyrer - har blandt andet læst at der er krav om arbejdsskadeforsikring ved IVS på din hjemmeside. Dog er artiklen gammel og jeg har fundet ud af, at man ikke behøver at have en sådan forsikring?

Og derved koster det jo "kun" 670kr i gebyrer + 1kr som indskud at starte IVS, hvilket jeg klart er mest til (vil gerne have et holding firma fra starten af).

Har jeg ret i dette?

Fordi så vil jeg komme igang med oprettelsen.

Mvh, Steffen Mortensen indehaver af Korrektureksperten.dk.

Facebook: www.facebook.com/korrektureksperten.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejdsskadeforsikring er lovkrav for ejer af IVS hvis denne er aktiv  det kan ikke undgås lovligt - dertil stiftelse og muligt gebyr til erhvervskonto i bank (og givet personlig hæftelser der - check med bank om du kan få de to erhvervskonti til 2 IVS med 1 krone i kapital først) og dette gange 2 hvis du også vil ha holding + du kan ikke lave årsrapport og sambeskatning ud fra det du har skrevet hidtil - regn ca 5.000 til 10.000 kr for regnskabshjælp til holding + drift

med 1 krone i kapital skal du regne med at skulle låne selskabet penge i starten til erhvervskonto - forsikring osv - da du jo ikke har mere end den 1 krone at bruge - og det lån skal så udløse markedsrente som du skal beskattes af og selskabet ha fradrag for

Nu tror jeg ikke jeg kan bidrage med så meget mere, for alt dette er fremgået meget klart af de links du har fået af mig - som du enten ikke læser eller ikke tror på, og så bliver det nok ikke bedre af, at jeg skriver det her frem for i links Big Smile

god vind med din beslutning i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Jeg synes bare du skal komme i gang med at tjene penge i et enkeltmandsfirma. Det er klart det simpleste. Når du så er tryg ved bogholderi, moms osv., kan du evt. lave det om hen ad vejen. Hvis du ser overordnet på det, handler det jo først og fremmest om at tjene penge. Hvis du tjener tilpas mange, kan du lade andre om det bogholderi/juristeri. Go for it! Og god vind.

Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tænker jeg også lige umiddelbart, men når jeg skal oprette en enkeltmandsvirksomhed skal jeg registreres for moms selvom jeg omsætter for under 50.000. Ellers skal jeg vel oprette PMV i stedet?

Og hvordan foregår det med at jeg skal registreres for moms, jeg mener jeg behøver vel ikke omgås moms indtil jeg runder 50.000 i omsætning?

Mvh. Steffen

Behøver jeg forresten overhovedet at oprette en virksomhed for at prøve mit produkt af?

Kan jeg ikke bare købe et domæne og sætte en hjemmeside op der kan tage imod betaling og hvis det så går godt,

ja så kan jeg jo altid oprette IVS og føre mine bilag med over i det nye foretagende?

Mvh, Steffen Mortensen indehaver af Korrektureksperten.dk.

Facebook: www.facebook.com/korrektureksperten.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen1611:
Og hvordan foregår det med at jeg skal registreres for moms, jeg mener jeg behøver vel ikke omgås moms indtil jeg runder 50.000 i omsætning?
Steffen - du har fået links om det -men gider ikke læse dem - derfor spørger du mere eller mindre fast om det samme - men du skal registrere dig når du oplagt kan se du vil nå 50.000 kr i oms på en 12 mdr periode - de 50 t er ikke en bundgrænse men er du overbevist om at du ikke kommer over, så kan du undlade momsregistrering og også undlade CVR

Du må godt drive det uden registrering - men om du får kunder uden et CVR og betalingsløsning osv er nok svært og nej du kan ikke bare føre bilag over i et nyt IVS selskab som starter helt fra nyt (vil også ha fremgået af links om IVS)

Du kan godt drive webshop uden CVR hvis du ikke venter over 50.000 omsætning på 12 mdr bare du fører regnskab og opgiver resultat til skat

Det kan godt være jeg lyder som sur gammel mand, men du kører en god del i cirkle som du kan undgå ved at læse links og google en masse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg kan godt forstå det, hvis du føler dig overinformeret, men jeg vil sige som John, at du burde kunne finde svar på dit seneste, ret simple spørgsmål, gennem de links, du har fået.

Hvis du ikke kan, egner du dig måske slet ikke til at drive virksomhed ELLER du er så god til at tjene penge, at du kan købe dig fra det praktiske - dét kan faktisk lade sig gøre.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)