1:Jeg har et kontor som jeg kører 60km til hver dag.. det går jeg ud fra jeg bare skal regne normal befordring af som da jeg var løn-slave :)
Svar:
2. Hvis jeg eks kører fra min bopæl og direkte til en kunde eks.. er det så stadig den høje takst på omkring 3,2 eller gælder den kun hvis jeg kører fra mit kontor ud til kunden ?
Svar:
3.Jeg er netop blevet selvstændig så jeg er itvivl om jeg skal ringe til T&S og indberette min nye normale befordring. Egentlig har jeg vel ikke noget at bruge det til for jeg får jo ikke løn fra nogle mere, så en ændring I mit skatte kort kan jeg vel ikke bruge til noget... eller trækker de det fra i deres girokort hvis jeg nu eks vælger at betale skat løbende ?
Svar:
Ja er lige lidt blank omkring det her så håber der er nogle som forstår mit spørgsmål :)
2) Umiddelbart skal du beregne for det faktiske antal kilometer, som du kører. Kører du faktisk ud hjemmefra, skal du skrive på herfra. Det er min opfattelse.
3) Du skal ikke lønangive din kørselsgodtgørelse. Den bør dog fremgå i det regnskab du udarbejder som bilag til din selvangivelse.
1. Hvis jeg nu indberetter mit faste kørsel til/fra hjem/kontor hver dag. Som den normale kørselsgodtgørelse. Det jeg så gør med det fradrag er lidt ligesom hvis jeg regner ud hvor mange skatefri km jeg har kørt. Altså trækker det fra min månedlige indkomst eks. Det jeg bare ikke vil ud I er at jeg først får glæde af min kørsel når jeg har afsluttet mit årsregnskab nemlig. Me det er vel bare at regne det sammen på månedsbasis - så burte skattekassen jo stemme ved årsafslutningen - medmindre jeg har regnet galt :)
2. Så jeg regner derfra hvor jeg kører det virker meget logisk - men
stadig med den høje takst ikke ? Eller må jeg ikke det fordi jeg er kørt
direkte fra min bopæl ud til en kunde uden at runde kontoret.
1) Din faste kørsel fra hjem til arbejde skal ske efter de almindelige satser for befordringsfradraget. Det du ønsker lyder umiddelbart meget som omgåelse, så den kommer ikke til at gå overfor SKAT. Du må højst køre 60 dage til den høje takst for kørselsgodtgørelse. - men tror ikke den går, når du er selvstændig...
2) Du må godt tage den høje takst (3,35) når du kører fra hjemme og ud til en kunde. Du bør dog undlade at påføre befordringsfradrag, for de dage hvor du gør dette, når du udfylder din selvangivelse.