Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af PMV

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)
Jeg påtænker at tage skridtet fra hobbyvirksomhed, til personligt ejet mindre virksomhed, da jeg ønsker et CVR nummer men ikke umiddelbart forventer omsætning på over 50.000 i det indeværende år.

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål:

- Mit bogførte fra tidligere i det indeværende år, indtægter/udgifter. Kan det blot videreføres i den nye virksomhedstype ?

- I det webshop system jeg påtænker, skal indtastes antal procent "tax"/moms, udgør af købsprisen, dette til brug på en automatisk genereret faktura. I dette tilfælde vil der vel her skulle tastes 0% idet der ikke betales moms i denne virksomhedstype, men beskattes som personlig indkomst. Er det nok information til kunden, eller skal det kommunikeres yderligere til kunden?

På forhånd, tak for hjælpen !
- Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46762
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35

Der kan ikke være noget problem i at videre føre princippet med indtægter minus fradragsberettigede udgifter = overskud som du opgiver til skat

Du bør ved dine køb fra f.eks udlandet gøre opmærksom på, at din virksomhed IKKE er momsreg, så de slipper for at spilde tid med at kontrollere dit CVR for moms.

Det bør vel række at du bare sikrer, at din faktura klart viser, at der ikke er moms på - hvad den jo gør hvis moms ikke fremgår - Det kan så måske forvirre nogen fordi mange er vant til, at der er moms ved CVR men jeg ved ikke om dit system tillader at du har en lille tekst med PMV (no vat added) f.eks - Så bliver folk måske ikke så forvirrede Stick out tongue

Husk de 50.000 er ikke kalenderår men for en hver 12 mdr periode men du kan jo vente med at momsregistrere til du rammer f.eks. 4000 kr om måneden i omstæning og ser den stige lidt  Mere om PMV HER

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32

Mange tak for hjælpen! lige præcis de svar jeg havde brug for :)

mvh. Daniel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)