Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode Råd Til Opstart Af Rengøring, Vinduespudser og Ejendomservice Virksomhed SØGES ;)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen.

Jeg skriver dette opslag i håb om nogen gode råd for andre erhvervsdrivende. Jeg står i en situation hvor jeg længe har overvejet at starte op selvstændigt. Jeg er udd. Inden for tøjbranchen men har lavet en masse andre ting som står på CV’et samtidig. Her har jeg blandt andet været inde for Tømrer-, Brolægger-, gartner-, murer og Rengørings Branchen. Er blevet arbejdsløs pga. manglende arbejder på nuværende tidspunkt og tænker derfor at starte selv som et enkeltmands firma til at starte med.

Da jeg ingen udd. Har inden for brancherne men har fået noget viden i den tid jeg har været i hver branche, vil det primært være Rengøring/vinduespolering jeg vil fokusere på. Grunden til dette er fordi jeg har arbejdet med det fuld tid i to år. Jeg vil samtidig Leje mig selv ud inden for de andre områder som en arbejdsmand. Her tænker jeg det er en god ting at det bliver lidt mere bredt for mig til når jeg måske på et tidspunkt må vælge rengøringen som ren arbejdsgang.

Her er så de følgende spørgsmål:

Hvad skal man sætte timeprisen til, på udlejning af mig selv til andre erhverv?

(Det skal siges at til dette er det kun mig, bil, forsikringer der skal medregnes og ikke noget værktøj da jeg primært vil fokusere på rengørings branchen og derfor helst vil satse på materialer samt værktøj til det.)

Hvad med time prisen på Rengøring/viduespolering?

(Her tænker jeg på om hvordan jeg sætter en pris både time baseret, pr. kvm og vinduespolering. Vil ikke ødeligge branchen så dumping af priser skal være afgørende på succes, men derimod finde en mulighed på hvordan og hvad prisen skal beregnes til for at være fair)

Jeg har en god kontakt til et firma som gerne så jeg startede op selvstædigt fordi de havde en masse opgaver og ville skifte rengøringsfirma. De har udelukkende forsikringsopgaver og det vrimler med arbejde der. Så han ville garantere der var en masse der hvis vi kunne finde ud af det sammen både økonomisk og personligt. Kontakten er en meget god ven igennem længere tid så stoler på det. Men samtidig vil jeg ikke kun satse på det. Men derfor er prisen meget vigtig for mig at finde ud af hvad jeg kan sætte den til.

Hvis der sidder andre der ude og selv startede op på denne måde og ikke havde de rigtige råd at starte på vil jeg meget gerne lytte efter jeres erfaringer så jeg kan se hvad jeg skal være opmærksom på. Ved godt det ikke bare er nemt at starte op derfor søger jeg en hjælpende hånd til forklaringer.

PS:

Hvis folk ikke er meget for at kommentere herinde eller af prismæssige beregninger ikke vil have det liggende herinde i form af konkurrence eller lignende. Så Kan der enten mailes eller give et tlf. nr så vi kan ringes ved.

På forhånd mange tak til folk som vil give nogen hjælpen råd her.

Med Venlig Hilsen

DCooper

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)