Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bierhverv som B- indkomst inden opstart af enkeltmandsvirksomhed - bankafstemning og regnskab ifb. med indkomst fra bierhverv

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Støvring
Tilmeldt 29. Sep 11
Indlæg ialt: 2
Fra  MinAssistent.dk Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hej med jer

Jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg startede 01.04.14 op som bierhverv, som freelance konsulent - og startede 01.11.14 CVR som enkeltmands virksomhed.

jeg indberettede hele min bierhvervs indkomst som B- indkomst mellem 01.04.14-31.10.14 hos SKAT. herefter har jeg startet med dinero og har indtil videre ikke registreret andet end indtægter og udgifteri programmet....men skal jo ti at have afsluttet året. (har ikke haft indtægt i 2015 indtil nu)

Mine spørgsmål går på 

1: hvordan gør jeg mht. primosaldo 01.11.14, når der var en saldo for indkomst som bierhverv mellem 01.04.14-31.10.14, i bankafstemningen for at få saldi til at gå op? skal disse indtægter/faktura uden moms/CVR nr registreres i programmet? (indtægter fra bierhverv og med CVR er gået ind på samme firmakonto, og derfor på samme kontoudtog)

1:a Herudover har jeg også haft private udlæg og registreret dem som mellemregning, er det korrekt?

2: hvordan registreres skattebetalingerne og private hævninger til løn i Dinero, så man kan se de er gået ud og ligeledes fremgår af kontoudtog? 

3: jeg har købt annoncer på FB, 123rf billeder, og Adobe fra udenlansdke firmaer hvor de tager VAT i stedet for DK skat, hvordan håndterer jeg dem bogholderimæssigt - ændrer/omkonterer bilagene i Dinero så de ikke beregner 25% moms, som de er bogført som?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Min assistent kunne med fordel lige tage en bogholder type som assistent til årsreganskabet for at være sikker Big Smile men

Jeg forstår ikke hvor du har indberettet din bierhvervsindkomst allerede for 2014 (selvangivelsen er ikke klar så det må være forskud) - og heller ikke, hvis du var CPR, at de som har udbetalt til dig ikke har angivet det til skat men:

1 - Du kan bare holde det hver for sig regnskabsmæssigt så du har tiden før CVR for sig og CVR for sig. Hvis du har udført arbejde som CPR bør det være indberettet af dem du arbejde for hvis de var CVR registrerede - ellers skal du tage det i rubrik 15 vil jeg mene. Resultatet af virksomheden tage du så i den udvidede fra rubrik 111 og frem som i http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html fra en gang midt marts når de er klar - og så kan du kaste dig over forskud 2015 også http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/forskudsopgrelsen-2014.html 

2 - dine skattebetalinger behøver du ikke ha i Dinero - det er dig personligt og det påvirker jo ikke resutatet - det er ren privat hævning i virkeligheden og der er ikke noget der hedder løn heller. Alt du hæver er privat hævning i egenkapitalen i status og alt du sætte ind er privat indskud http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

3 - Du bogfører det fulde beløb på konto for ydelseskøb - uden for EU hvis det er det og inden for EU hvis det er det - og normalt ved at du giver dem dit CVR nr og er momsregistret, så skal de ikke fakturere VAT men det er for sent. DOG kan det være nogen som har dansk momsregistrering (det kan du kontrollere fra deres momsnummer) og i så fald er det alm køb med moms. Er det udlandet er der ikke fradrag for udenlandsk moms du betaler

få dig lidt hjælp online fra en bogholder/revisor, det kan spare penge og meget bøvl med skat, og er ikke dyrt. Prøv evt tilbud hos www.agera.dk 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)