Altså det gør man kan have flere profiler indenfor det samme firma.. Man kan faktisk også forestille sig at opererer med forskellige priser, betingelser osv. alt afhængigt af hvilket segment det er. Det er jo forskellige selling point til spekulanterne og "detail" kunderne, jeg kunne faktisk også fint forestille mig at opererer med forskellige priser, betingelser osv. alt afhængigt hvilket segment jeg bearbejdede.
Den negative side kunne være at man ikke magtede at skille segmenterne ad alligevel.
Ang. det til mit firma navn, kan jeg godt se at det kan være svært for målgruppen ( 40-70 årige) at fange pointen. Til det har jeg gennem længere tid tænkt på om man, og evt. med hvilken sætning, man kunne gøre det mere klart for kunden. Sætningen var tænkt, at skulle følges som en del af logoet..
Tak for indlæget om tanken om udlejningsdelen! Faktisk er jeg i praktik pt. i Alanya hos firmaet 2Base.com (secondBase), som beskæftiger sig med præcis det jeg vil har i tankerne, bare i Bulgarien!
Så springbrættet må siges at være stillet op...
Foresten har De ikke nogle problemer med deres navn..
Tak for "snakken" igår! Der er noget om det med navnet men hvis man ser på 2Base.com, hvor jeg pt. er for at færdiggøre mit studie, har de slet ikke haft problemer med deres navn og det, vil jeg mene, en del svære at dreje end 2Home4you (secondHome4You)!
Bortset fra det var jeg faktisk mere interesseret i at høre om der var nogle, som havde erfarringer eller kendte nogen der havde, om ting som lovgivning Danmark og Bulgarien imellem på bolig køb og salgs siden, gode markedsførings idéer, konkurrenter m.m.
Tak for ''snakken'' igår! Der er noget om det med navnet men hvis man ser på 2Base.com, hvor jeg pt. er for at færdiggøre mit studie, har de slet ikke haft problemer med deres navn og det, vil jeg mene, en del svære at dreje end 2Home4you (secondHome4You)!
Bortset fra det var jeg faktisk mere interesseret i at høre om der var nogle, som havde erfarringer eller kendte nogen der havde, om ting som lovgivning Danmark og Bulgarien imellem på bolig køb og salgs siden, gode markedsførings idéer, konkurrenter m.m.
Med venlig hilsen
Jeg vil give "modstanderne" af dit firmanavn fuldstændig ret. Det første jeg tænkte var, at det lød vildt popsmart og du mon var en meget ung knøs. Min anden tanke var, at det oven i købet var ret kikset med stavefejlen (2homeS4you). Tror de fleste vil tænke det samme.
Mener ikke du kan sammenligne 2base og 2home4you. 2base lyder konceptuelt, 2home4you lyder som om, der bare ikke var andre domæner ledige.
Websiden tegner sig til at blive fin. Dejlig enkel.
Jeg kan godt give nogle bud på markedsføringen. Men det kommer an på hvilket segment du vil henvende dig til.
Jeg vil anbefale dig at prøve at indlede et samarbejde med nogle ejendomsmæglere i DK (jeg kan se at dit postnr er 8600 og f.eks. Claus Grønne er begyndt at gøre en del i Tyrkisk og Spanske ejendome... worth a shot..?). Dels får du den troværdighed de har overfor kunderne, dels har du muligheden for at præsentere et tilbud for de mennesker er på udkig efter en ejendom - eller måske lige har solgt noget ejendom og ikke helt ved hvad de skal bruge overskuddet til. Og så er muligheden for at præsenterer ejendommene i en fysisk butik altid god!
Men ellers er det vel som med alt andet forretning... find ud af hvad der virkelig er din core-business... hvad kan du tilbyde som ingen andre rigtigt kan... hvad er det du har der kan sælges...
Så gerne.
Det er du formentlig klar over i kraft af dit arbejde hos 2base, men hvis du lader din virksomhed have base i Danmark bliver du omfattet af omsætningsloven og skal i så fald være uddannet statsautoriseret ejendomsmægler - og du bliver underlagt diverse ansvar/krav.
Hvis du har spørgsmål omkring den danske lovgivning omhandlende ejendomshandel, spørger du bare.