Er du headhunter og arbejder med rekruttering eller search, så har jeg et spørgsmål som jeg går og tumler lidt med. Af forskellige grunde har jeg brug for lidt hjælp til at finde mit næste job, og i den forbindelse er jeg villig til at betale en "findeløn" til den som via et godt match mellem stilling og mine kvalifikationer, kan sætte mig op til en samtale der efterfølgende udmønter sig i job. Altså, du kender mit CV og har interviewet mig forinden og når så alligevel det rigtige job dukker op hos dig, så ryger jeg gennem nåleøjet og resten er selvfølgelig op til mig og virksomheden. Jeg blev for første gang introduceret til dette "koncept" da jeg for nogle år siden var bosat i Schweitz og syntes det var rigtig fint. Nu er mit spørgsmål så, om der er nogle der kender til dygtige konsulenter der arbejder efter denne model her i Danmark eller om det måske er no go? Mvh Thomas |
Hej Thomas
Det er nok ikke den mest brugte vej her i DK.
Bl.a. at den giver den udfordring for headhunteren, at der kan sås tvivl om han sender dig videre i processen, fordi han så kan tjene penge fra både virksomheden, som har givet ham opgaven, og så fra dig.
Det du skal finde, er en person/firma der har dig som primær "kunde". Jeg har pt. ikke kendskab til nogle der tilbyder denne service. Men kunne være interessant at se, om der er nogen, der vil påtage sig opgaven.
Hvis der ikke kommer en respons her, så prøv også at slå den op på LinkedIn i nogle grupper, fx også min: https://www.linkedin.com/groups/Jobfiskdk-dit-job-din-karriere-3507202/about
Er der firmaer der tilbyder denne tjeneste eller noget lign. så hører jeg også gerne fra jer.
Held og lykke med det Thomas
PS. kommer du i gang med det, så hører jeg gerne om resultatet. Det kunne måske være til inspiration for andre.