Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero: 2014 regnskab ikke færdig fra revisor - kan jeg oprette 2015 regnskabsår

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg kan ikke lige finde indlæg om netop mit problem, så opretter en tråd her.

2014 regnskabet er færdig fra min side, og revisoren er ved at gøre det endelige regnskab færdig.
Indtil han har givet grøn lys, så må jeg vente med at afslutte regnskabet i Dinero.

Spørgsmålet er, om jeg kan oprette regnskabsåret 2015 nu, og derefter begynde at bogføre i 2015. Eller er der nogle hindringer, eller andre ting, som jeg skal være opmærksom på i den forbindelse.

Jeg ønsker blot at lave fakturaer, registrere bilag etc. :-)
Hvis jeg kan oprette 2015 regnskabsåret, eller? Er lidt nervøs for åbningsbalancen, som jeg tænker må være afhængig af lukkebalancen fra 2014 (som ikke er endelig godkendt).  

mvh
Lars 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:35

Hej Lars.

Du kan roligt afslutte 2014 og begynde på 2015. Hvis der skal ske korrektioner eller andet sjovt i 2014, kan du gå tilbage og gøre det. Ændringer vil automatisk blive overført til 2015, herunder ændringer til din åbningsbalance i 2015.

Tilmeldt 1. Feb 11
Skrevet kl. 16:53

Hej Jørgen
Det lyder godt - men er det helt normal fremgangsmåde?
Tænker at jeg jo faktisk ikke ønsker at lukke regnskabsåret 2014 endnu, og det er jo faktisk det jeg så vælger.

mvh

Lars 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:09

Man kan jo sige, at du ikke lukker 2014, men bare åbner 2015..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:51

ved ikke at lukke 2014 vil du opleve, at du jo ikke kan udligne fakturaer der er fra 2014 men betales i 2015 hvis ikke de er med - men du kan gøre som du vil - jeg ville nok afsluttet 2014 - men smagssag - bare du har kontrol på det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Feb 11
Skrevet kl. 19:30

He he John - jeg har ikke styr på det, endnu.

Men som jeg forstår det, så kan jeg sagtens lukke 2014, og efterposteringer kan sagtens ske, og dermed vil åbningsbalance automatisk blive tilrettet efterfølgende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51

ja det er hvad Dinero siger er gennemtestet på alle leder og kanter og ja jeg ser det også virke sådan, så det skal du helt roligt kunne

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 11:24

Hej Lars. 

Jeg arbejder for Dinero, og kan kun bekræfte, at det er korrekt hvad både John og Jørgen fortæller dig. 

Du kan godt afslutte 2014, oprette 2015 og begynde at bogføre heri. Når din revisor er klar med dit 2014 regnskab, går du blot tilbage i regnskabsåret 2014, og bogføre de efterposteringer der måtte være. Herefter vil Dinero automatisk håndtere disse bogføringer, og lave de ændringer der måtte være på åbningsbalancen i 2015. 

Du er altid velkommen til at sende os spørgsmål på support@dinero.dk, hvis der skulle opstå flere :) 

Hav en god weekend.

De bedste hilsner

Theis

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)