Hver eneste gang der kommer en mail om at der kommet et nyt var i tråden bliver jeg faktisk en anelse glad. Ikke fordi at nogen forsøger at snyde jer men fordi jeg kan se at de 5 minutter jeg brugte på at oprette denne tråd for noget tid siden - indtil videre ser ud til at have sparet danske webshop ejere for adskillige tusinde kroner.
Den lader vi lige stå lidt og husk så på at selv små erfaringer og inputs fra jeres egen hverdag kan være en kæmpe hjælp for andre ligesindede. Så lad nu være med at anse alt som forretningshemmeligheder. Mange andre står med samme udfordringer - så husk at dele lidt af jeres hverdag engang imellem.
Det var dagens lille bøn :D Kan I alle ha en super dag
Tusind tak fordi du brugte de 5 min. på advarslen! Vi har fået en mystisk ordre på små kr. 5000,- og googlede navnet + adressen og denne tråd dukkede op. Og det er præcis samme adresse og med navnet carly george.
Tænk sig at de bliver ved med at bruge samme navn og adresse til deres scams, men de er nok "heldige" at ikke alle googler.
Tak for oplysningen. Vi har også prøvet den, hvor der blev forsøgt at købe en barnevogn. Vi fik stoppet ordre da det anvendte kort ikke var fra Irland og Teller ringe faktisk til os og advarede.
Jeg ved ikke med lovligheden af advarsel som denne med navn osv. men det ville være fedt med en hjemmeside med sådanne internationale "svindler" arkiv.
Jeg har tit overvejet, om man på en eller anden måde, kunne lave sådan en service, den ville være guld værd for firmaer over hele EU. Men der er bare en masse problemer med persondatalovgivningen, og under hvilke omstændigheder en persons data må videregives til tredje person. Så det er aldrig kommet videre pga de juridiske...
Jeg føler at alle har fået en ordre fra hende/ham, men vi har også fået en på TimoPrint.net. Ordren var også på langt større penge end den normale ordre, men vi har annuleret ordren.
Jeg har familie i netop den del af Dublin, og jeg kan lige se om der overhovedet bor en Ruth George på den adresse. :-)
Managing Director af TimothyMedia Ltd. & Salerific Ltd Få udviklet din næste webshop billigt hos TimothyMedia.com
Tak for oplysningen. Vi har også prøvet den, hvor der blev forsøgt at købe en barnevogn. Vi fik stoppet ordre da det anvendte kort ikke var fra Irland og Teller ringe faktisk til os og advarede.
Jeg ved ikke med lovligheden af advarsel som denne med navn osv. men det ville være fedt med en hjemmeside med sådanne internationale "svindler" arkiv.
Jeg har tit overvejet, om man på en eller anden måde, kunne lave sådan en service, den ville være guld værd for firmaer over hele EU. Men der er bare en masse problemer med persondatalovgivningen, og under hvilke omstændigheder en persons data må videregives til tredje person. Så det er aldrig kommet videre pga de juridiske...
Det ville være genialt med en portal for firmaer over EU med en liste over folk man skal holde sig fra.
Managing Director af TimothyMedia Ltd. & Salerific Ltd Få udviklet din næste webshop billigt hos TimothyMedia.com
Det ville være genialt med en portal for firmaer over EU med en liste over folk man skal holde sig fra.
Hvis nogen kaster sig ud i at lave sådan en database, så har jeg adskillige hundrede adresse i Europa, som anvendes til kreditkort svindel...
Hvis nogen kaster sig ud i at lave sådan en database, så har jeg adskillige hundrede adresse i Europa, som anvendes til kreditkort svindel...
Jeg er allerede i gang med noget research til netop dette. Har du en e-mail jeg må skrive til dig på, så vi evt. kunne få disse adresser ind?
Jeg er allerede i gang med noget research til netop dette. Har du en e-mail jeg må skrive til dig på, så vi evt. kunne få disse adresser ind?
Hej Christian
du må meget gerne skrive til mig på mag@yourpay.dk, vi er igang med netop det samme og kommer til at tilbyde det som en standard del af vores produkt - således at alle der får kortindløsning gennem Yourpay bliver bedre sikret mod økonomisk kriminalitet med en automatisk advarselslampe. Vores implementering sker dog først 100% i September/Oktober, og indtil da kører vi på et test-stadie.
Men jeg tænker at når du allerede har mange data, så kunne vi da bistå hinanden, og gøre det meget mere sikkert for danske internetbutikker :-).