Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af mad/drikke ved forretningsmøde

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Jeg er forholdvis ny selvstændig og er stadig grøn og usikker i reglerne - så jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er fotograf og er pt. i New York i sammenhæng med et længerevarende praktik ophold. Jeg vil gerne udnytte muligheden til at få nogle nye kunder og vil i den sammenhæng invitere potentioelle kunder ud på frokost eller middag.

Hvordan er reglerne for det? Er det lovligt, og hvordan påvirker det mig skattemæssigt. 

På forhånd tak for jeres svar, det er meget værdsat :)

Chris 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lovligt. Du skal endeligt dokumentere det - hvem var du ude med - jo bedre dokumenteret når du er i new york i praktik - med navn og funktion/firma feks

På sigt skal virksomheden føre til overskud - du skal drive erhvervsmæssigt med overskud for øje, ellers kan skat godt forkaste udgifter uanset hvad - repræsentation som endte med at stå uden nogen indtægt - ville kunne rynke næse - men ellers ikke.

Dine regninger til formålet kan dog kun trækkes fra med 25% og det sker ved at du tager dem fuldt ind i regnskabet og når du laver årsafslutning, så laver du skatteregulering - hvor du lægger 75% af beløbet fra den konto TIL dit årsregnskab. Det gælder al repræsentation uden for virksomhedens lokaler

Nyd New York

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)