Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smykke salg???

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvejer at starte salg af smykker, men er helt ny i branchen, aner ikke så meget om smykker og det at starte virksomhed generelt. 

Hvordan kan jeg skabe salg? Ønsker ikke at starte webshop i starten - for dyrt og ingen sikkerhed for salg - men i stedet skabe kontakt til forhandlere, som måske vil sælge smykkerne? Er på bar bund angående hvordan dette foregår og ville høre om nogle af jer kan hjælpe med råd/tips eller ved hvordan sådan noget foregår?

Kigger på at købe nogle smykker, som er look a like nogle smykker til en salgspris på 2-300€ i England, mine er dog et billigere alternative og dette kan nok os ses i kvaliteten.

Mvh

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 15:40

Hej MG90

Ikke for at være negativ, men jeg er bange for at det virkelig bliver op ad bakke for dig.
Du ved ikke noget om at starte virksomhed, ikke noget om smykker, og jeg vil tro du heller ikke ved noget om at importere smykker.

Først bør du sætte dig ind i det at have en virksomhed. Tage på et iværksætterkursus, besøg et væksthus og snak her med nogen der kan vejlede dig.

Så skal du beslutte hvad du vil sælge. Her er det ikke nok at du vælger 'smykker'. Skal det være kvalitetssmykker af ædle metaller, skal det være en mellemvare som stadig kan forsvares (nikkelfri, god forarbejdning osv) eller vil du gå efter det billigste du kan finde ? Kvalitetssmykker er sværere at sælge, men giver større omsætning pr. stk. De billigste er nemmere at sælge, men her skal virkelig sælges meget for at tjene penge.

Så kommer tiden hvor du skal beslutte hvilket led du vil være i. Vil du sælge til slutbruger, eller være mellemhandler eller måske importør ? Husk at jo tættere på producenten du kommer, jo billigere kan du købe, men jo større portion skal du samtidig købe.

Når disse ting er afklaret, spørger du igen herinde, og kan nu få nogle kvalificerede svar.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:44

Ok mange tak for svar Viggo , skal lige prøve og kigge nærmere på situationen :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)