Som primo saldi skal du have ultimo balancen fra det gamle regnskabssystem.
Når du modtager betaling fra din debitor, så debitere du banken og kreditere debitorkontoen. Det kan være en god ide at få din revisor til at se primobalancen igennem, for at sikre at du kommer rigtigt igang med det nye.
Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.
Jeg kan evt. hjælpe. Send mig evt. en mail, også hvis du af en eller anden grund ønsker overførsel af 2014-posteringer til det nye regnskabsprogram - måske for at lære det at kende?
Når jeg så modtager betaling, så kan det jo ikke passe med at jeg debitere tilgodehavender (for at få den i 0) og kreditere banken!
det gir da fin balance. Salg 100 kr moms 25 kr = 125 kr i debet - og 125 kr i tilgodehavender
125 kr i kredit og 125 i debet
2
Betaling: så krediterer du tilgodehavender med 125 (og jeg så går de jo isoleret i 0) og debiterer banken de 125 - igen 125 i kredit og debit og balance MEN
Jeg synes ikke du skal gøre det her uden hjælp, for du kan rod - Få en ekstern person til at være med over nettet - en der kan se dine bilag og som du kan ringe eller skype med i starten. Det er ikke så dyrt og sparer dig en masse problemer, når det her allerede driller
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER