Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enmandsvirksomhed ved flytning til UK?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes ikke jeg kunne finde en kategori der passede rigtigt, så håber det er okay her ;)

Men jeg har en enmandsvirksonhed, til noget småt freelance en gang i mellem. Og nu er situationen at jeg med min kæreste har planer om at flytte et årstid til UK. Jeg er så rigtig meget i tvivl om om der er noget jeg skal gøre i forhold til firmaet? Kan jeg beholde firmaet? Må jeg bruge det til at lave freelance arbejde mens vi bor i UK? Andre ting jeg bør være opmærksom på? :)

Håber der er nogen der kan hjælpe, jeg er ikke helt så skarp til alt det her endnu ;)

Mvh
Martin

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:52

Hej Martin, 

Luk firmaet / sælg dine aktiver til et Ltd (Limited) du stifter i UK. 
Når du først har prøvet, at bo her - så kommer du næppe tilbage til DK når du har vendt dig til skatte niveauet her.  

Har du et dansk firma, så skal du til at finde ud af hvor din skattepligt så er henne. Og her stopper min viden - da jeg vidste at jeg aldrig ville flytte tilbage til DK :-) 

Flyttede til London for et par år siden.

Tilmeldt 13. Jan 15
Skrevet kl. 15:22

Tak for tippet :p Nu er planen dog at komme hjem igen, men skal da ikke udelukke at vi ikke smutter derover igen på et senere tidspunkt, men så må jeg jo tage den til den tid :)

Tilmeldt 13. Jan 15
Skrevet kl. 08:49

Nogen andre der måske kan hjælpe? :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)