Hej Aminoer Jeg startede sidste år en virksomhed (enmandsvirksomhed) der sælger vin til HORECA sektoren. Da det er et vanskeligt marked at komme ind på betyder det, at jeg reelt har haft mere kørsel end der er fortjeneste til at udbetale. Hvordan gør jeg i forhold til det overskydende kørsel. Bogfører jeg det som underskud, eller kan jeg på nogen måde indberette det på min personlige selvangivelse som kørsel ? Håber en eller anden sidder med et guldkorn som jeg kan bruge. Venligst Dan |
underskud skal jo ikke gerne være noget fast år efter år, for så kan skat forkaste det ud fra, at det jo skal være formålet - at drive virksomhed med indtjening for øje men ellers ja
Du skal ha kørebog, den skal være meget nøje for hver dag men til og fra og navn på de restauranter du har besøgt og km + km stand
Du laver så regnskab i din enkeltmandsvirksomhed og fra det overskud der måtte være, trækker du nu det beløb du har til gode i kørepenge, så du i udvidet selvangivelse helt enkelt reducerer resultatet med værdien af kørepengene og dermed får du personlig fradrag for det. Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html og find selvstændige.
Hvis skal skulle mene du ikke driver det seriøst med indtjening for øje, vil de kunne reducere dine resultater til et 0 og ikke underskud, men det er vel også tanken, at få overskud ud af det, ellers skulle da pokkers ligge og køre
vh John H