Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel i virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg startede sidste år en virksomhed (enmandsvirksomhed) der sælger vin til HORECA sektoren.

Da det er et vanskeligt marked at komme ind på betyder det, at jeg reelt har haft mere kørsel end der er fortjeneste til at udbetale.

Hvordan gør jeg i forhold til det overskydende kørsel. Bogfører jeg det som underskud, eller kan jeg på nogen måde indberette det på min personlige selvangivelse som kørsel ?

Håber en eller anden sidder med et guldkorn som jeg kan bruge.

Venligst

Dan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:11

underskud skal jo ikke gerne være noget fast år efter år, for så kan skat forkaste det ud fra, at det jo skal være formålet - at drive virksomhed med indtjening for øje men ellers ja

Du skal ha kørebog, den skal være meget nøje for hver dag men til og fra og navn på de restauranter du har besøgt og km + km stand

Du laver så regnskab i din enkeltmandsvirksomhed og fra det overskud der måtte være, trækker du nu det beløb du har til gode i kørepenge, så du i udvidet selvangivelse helt enkelt reducerer resultatet med værdien af kørepengene og dermed får du personlig fradrag for det. Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html og find selvstændige.

Hvis skal skulle mene du ikke driver det seriøst med indtjening for øje, vil de kunne reducere dine resultater til et 0 og ikke underskud, men det er vel også tanken, at få overskud ud af det, ellers skulle da pokkers ligge og køre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. May 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:28

Hej John

Tak for svaret.

Underskuddet skulle jo gerne i år blive til et overskud. Men hvor en Webshop laver en investering på eks. 20.000 som den trækker fra, ligger min investering i opsøgende arbejde (kørsel og gratis vareprøver), og investering er jo nu engang nødvendig for en nystartet virksomhed.

Men vil det være bedre at trække kørslen fra på selvangivelsen og bogføre et beskedent overskud?

Venligst

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04

horecavin:
Men vil det være bedre at trække kørslen fra på selvangivelsen og bogføre et beskedent overskud?
ikke rigtigt med - om jeg husker ret er du personlig virksomhed og der er jo bare at trække kørsel fra ved skatteregulering (nedsættelse af driftoverskud til skattemæssigt overskud) og få personlig fradrag over netop selvangivelsen, så nej - du kan ikke trække kørsel fra anderledes som jeg husker spørgsmålet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html  - og fører det til overskud vil det sikkert gå helt fint - det er kun lige det punkt at du vist havde underskud i hovedsagen alene fordi du ingen indtægter af betyding havde, men en masse kørsel. Der er ikke lige en facitliste

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)