Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af salg fra marketplace

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er igang med at opstarte en hjemmeside som minder om denne her: creativemarket.com

Siden går ud på at man som både privat og virksomhed kan sælge og købe lydfiler, billeder, koder til apps, osv. Helt basic går den ud på følgende:

Sælger laver en annonce på min side. 

Køberen køber fra min side, og betaler til mig.

Jeg betaler sælger og tager 5 % af salget. 

Jeg har været inde på skats hjemmeside og læse omkring moms, og er her stødt på one-stop moms. Ved i om det er det jeg skal bruge eller hvordan vil i mene, at jeg skal opkræve moms på salgene. Jeg kan jo heller ikke verificere deres VAT nummer?

Venlig Hilsen

Jakob 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep - du skal først kunne skille dine kunder i momsregistrerede og ikke momsregistrerede. Du kan sagtens verificere deres momsnumre - det er der fine sider til http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=da og det er desværre din pligt at gøre det - så det er et arbejde. Visse sider laver integration så siden automatisk checker

Hvis det er momsregistrerede så er det med moms på til Danmark og uden moms på i øvrigt MEN - til ikke momsregistrerede - igen din verifikation - så skal der til DK dansk moms og til alle andre EU lande - netop One Stop Shop moms systemet, for her skal du lægge moms på med det lokale lands momssats

til uden for EU - ingen moms. 

Der er endnu ikke skarpe regler for hvordan du verificerer landet mig bekendt - men du skal ha din køber til at angive det med sin adresse som minimum. Visse har allerede nu IP kontrol for at være sikret løsning

læs om one stop shop og problematiken her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

god vind med projektet  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)