Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvandring

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

 
Jeg udvandrer pr 1/5 til Grækenland, hvor jeg skal starte virksomhed.
 
Nogen, som har tips etc til fordelagtige skatteregler etc, som jeg bør huske i forbindelse med afregistreringen af CPR-nummeret?
 
Jeg tænker hér på den personlige skat, pension osv.
 
Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Jeg har fra tid til anden i flere aviser læst læserbreve i skattebrevkasser om nogen, der er flyttet udenlands og de grunden til at de skriver er at de selvfølgelig har kvajet sig og pludselig står de med håret i den berømte postkasse.
 
Med al respekt for de svar og den hjælp man får herinde er det vanskeligt at foretage en seriøs rådgivning udfra specifikt dine forhold, da vi af indlysende grunde ikke kender dine forhold.
 
Jeg kan derfor kun anbefale at få fat i en professionel rådgiver indenfor området - og så betale for det. Prisen ved at træffe en forkert beslutning (fordi man har fået et råd, der var velmenende men ikke helt korrekt) er som regel mange gange højere end hvad du betaler for et par timers rådgivning.
 
God fornøjelse i det sydlige.
Hilsen fra Jakob
 
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal være opmærksom på at du ryger ind i fraflytterbeskatning hvis du driver virksomhed i selskabsform. Her kan der dog opnås henstand med skattebetalingen til du engang sælger aktierne/anparterne eller likviderer selskabet.
 
Driver du virksomhed i personlig form vil det udløse beskatning når/hvis din fulde danske skattepligt ophører eller du iøvrigt får hjemsted i Grækenland.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)