Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal kørsel lægges ind?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 41
Fra  sonnevin.dk Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej dygtige folk...

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som for 2014 havde en omsætning på over 300.000. 

Jeg er lidt i tvivl om, jeg skal lægge min kørsel for firmaet i den private bil ind i regnskabet? (det regner jeg med).

Hvis ja - hvordan? Udgift til kørsel med antal km x 3,82 kr(som jeg mener taksten var for 2014)

Er det den rigtige måde at gøre det på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal faktisk ikke lægge det ind - Du har din kørebog som skal være nøje ført da du jo ikke har andre end dig selv til at kontrollere (skat ser hårdere på små selvstændige eller enejere af selskaber end på ansatte som jo har chef til at kontrollere)

Det tal det viser samlet, trækker du helt enkelt fra det resultat du har i enkeltmandsvirksomheden - i den så kaldt skatte regulering (der kan være andre der skal lægges til, ex gaver  repræsentation osv)

ved at trække beløbet FRA i resultatet får du netop som du skal ha - fradrag i personlig indkomst for beløbet

Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html og find afsnittet for selvstændige der også forklarer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 41
Fra  sonnevin.dk Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det hurtige og grundige svar.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)