Jeg har en personlig ejet mindre virksomhed. I den forbindelse er jeg ikke momspligtig. Jeg laver hjemmesider og grafisk design.Mit spørgsmål er nu. Jeg laver en hjemmeside til en kunde med et CVR nummer i Dinero. Jeg køber et domæne og et webhotel til kunden. Dette skal kunden betale tilbage, hvilket jeg jo ikke må tjene på. Derfor skal jeg kun fakturerer det beløb jeg har lagt ud. Skal jeg lave en faktura til kunden med moms på eller uden moms?
Og hvad med andre ydelser, som f.eks. Opbygning af en hjemmeside, som jo er min arbejdsløn. Skal der moms på den?
Jeg har en personlig ejet mindre virksomhed. I den forbindelse er jeg ikke momspligtig.
som ikke momspligtig må du aldrig fakturere noget som helst med moms og naturligvis tilsvarende ikke trække noget moms fra heller som udgangspunkt
Man kan anvende udlæg hvis regningen er udstedt til den endelige køber - altså i din kundes navn, men selv hvis du var registreret ville der så ikke være fradrag for købsmomsen, så det billigste her må, som jeg lige ser det, være at lade din kunde betale regningen direkte for de ting du ikke lægger avance på. Det kan så til gengæld gøre det hele mere vanskeligt at sælge ind, men hvis kunden betaler direkte og er momsregistreret, kan denne trække momsen fra
Tak for svarene :) John: Vil det sige at jeg skal lave en faktura fuldstændig uden momsbeløb på, og så kan kunden stadig fratrække momsen i sit eget firma?