Jeg skal ansætte min første ansatte til januar 2015 og vil høre om jeg kan bruge noget af overskuddet fra 2014 til aflønning i januar? Og skal min virksomhed i så fald også betale skat af dette?
Hvis den ansatte udfører arbejdet fra 1/1-2015 kan du ikke bruge noget 2014 resultat til dennes løn som jo klart hører til 2014. Jeres I/S skal skatte af sit overskud for 2014 som det er ja
Husk varelager reguleringer så varelager er med i status værdi
venligst John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Okay - Så alt som står på vores virksomhedskonto SKAL overføres til vores personlige kontoer inden 2015?
Er klar over at vi skal skatte af det vi selv trækker ud som overskud, men troede vi kunne dække diverse udgifter også i 2015. Her tager jeg altså fejl!? ;)
Jeg skal helt klart have en samtale med en revisor efter nytår ;-)
I kan bruge VSO og forskyde beskatningen, derved kan i betale en foreløbig selskabsskat af overskuddet i 2014. Anvendelse af VSO gør sig for det mest gældende for virksomheder med høj indkomst/årsudsving i indtjening samt virksomheder med høje renteudgifter.
Du kan ikke, som John siger, hensætte lønninger i 2014 hvor december er sidste måned til januar 2015 som er et helt nyt skatteår.