Jeg er lige gået i gang med at bruge Dinero, og sidder nu og leger i det, men har et par spørgsmål.
Jeg har lavet en faktura, nr 1. som der var fejl i, og den har jeg så slettet. Men nu når jeg vil oprette en ny faktura, altså en rigtig faktura 1, så fortæller den mig at der allerede findes en faktura 1., og det gør der, den har jeg slettet, men den står stadig inde under slettede ting. Kan jeg på nogen måde gøre noget så jeg fjerner dette og kan kan oprette min rigtige faktura?
Mit andet spørgsmål er, at jeg får en del indbetalinger fra Sverige. Dem fakturerer jeg under SEK og den aktuelle kurs og så er det helt fint. Men banken tager et gebyr på 50 kr hver gang jeg modtager en indbetaling. Hvordan bogfører jeg dette helt præcis?
Man må aldrig kunne slette en faktura - så slet er en slags "overflade sag" der bare virker let - Selve fakturaen er stadigt i stystemet og den næste skal så hedde 2 (den første er i princippet bare modposteret og du har ikke sendt den til kunden for så skulle du ikke kunne slette)
Du bogfører indbetalingen med den aktuelle kurs så den passer med at dække din faktura jo - og så bogfører du 50 kr i gebyr på konto for gebyr uden moms - (i begge fald med bank som modkonto så der går det aktuellebeløb ind og de 50 kr ud)
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nu sidder jeg som sagt og eksperimenterer, og opretter fakturaer bagudrettet. Min virksomhed er fra September og jeg har allerede sendt 9 fakturer, hvor jeg ikke brugte systemet. Så nu er jeg i gang med at overføre. Så vil det sige at hvis jeg laver en fejl i en faktura så kan jeg på ingen måde rette eller slette den? Jeg kan af gode grunde ikke kalde den faktura 2, da det så er en anden faktura og det ikke passer med hvad der er sendt til kunden?
Mht. indbetalingen så har jeg rettet med kursen, så det passer uden problem. Det er bare, hvordan bogfører jeg præcis de 50 kr. i gebyr? Hvor henne i systemet? Er det fx under bilag hvor jeg kan lave et postering under 7220 Porto og gebyr, og så laver et gebyr post på 50 kr?
ja alt du posterer er for-ever - det er ikke lovligt at kunne rette - men dinero har slettefunktion som bare modposterer men gemme bilag - jeg kan ikke løse dit faktura problem jeg ville slet ikke lave nye fakturaer i dinero men bruge kasseklade til at få dem bogført
gebyr også kassekladde og ja 7220 og bank som modkonto
evt brug support@dinero.dk eller se i dinero liste over revisorer / bogholder - da du vil ha godt af at få det checket igennem online vil jeg mene ligger under tandhjulet for indstillinger
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvis jeg laver en fejl i en Faktura, så sletter jeg den også, og laver en ny. Den nye får så bare næste ledige nummer i rækkefølgen. Den faktura du sletter bliver gemt i systemet, men det skal du ikke bekymre dig om, Dinero har lavet det så det virker og er lovligt.
- Kim
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer