Hej, Har et IVS sammen med en kammerat. Vi har samtidigt begge hvert vores personligt ejede firma. I 2014 har vi brugt de fleste af vores penge på vores setup, men i 2015 kunne det egentligt være meget rart med en smule løn. Mit spørgsmål lyder på om det er iorden at vi hver især sender vores IVS en faktura fra vores personligt-ejede selvskab en gang pr md, eller skal vi have oprettet fx en danløn-aftale og udbetale løn den vej ? Rent regnskabsmæssigt vil vi begge have det forrygende godt med kun at betale personlig skat i vores personligt ejede selvskaber.... Hvad siger de regnskabskyndige ? /Anders |
Jeg ville ikke uden en revisor sagde konkret god for det - udbetale via faktura fra jeres personligt ejede virksomheder. Med al sandsynlighed er det betaling for regulært løn arbejde for jeres selskab og det må I aldrig betale ud som noget som helst andet end løn via danløn. Det er rent regnskabsmæssigt mindst lige så let i øvrigt - så det eneste i kunne vinde - var at udskyde skatten - hvilket jeg som sagt ikke vil tro kunne skabe klare problemer
Løn er vejen frem for en ansat / ejer af et IVS
vh John H