Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny iværksætter-konto til virksomhedsstart i foråret 2015

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 66
Fra  Juletrae.net Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et pænt overskud fra 2014 (personlig ejet firma), der skal benyttes til at starte et nyt firma op her i foråret. Er det muligt, at sætte overskuddet ind på en iværksætter-konto, og derfra kanalisere pengene videre over i et nystartet aps?

 

Juletrae.net Juletræ leveret til døren i København mv. Glædelig jul :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - men om ikke jeg tager fejl, bliver beløbet jo så genbeskattet når du køber aktier for dem/stifter selskab i 2015 - dog som jeg husker det - over en 10 års periode - men det ender med fuld beskatning - nederst i dette link når du folder ud i alle fald 

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064167  

Du skal nok også ha lidt med i tanken om evt goodwill som kan udløses i din personlige virksomhed ved lukning af den og opstart at selskab - alternativt overveje skattefri virksomhedsomdannelse - som dog jo udløser skat af selve overskuddet - men kan ha andre fordele (og omkostninger til revisor)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 66
Fra  Juletrae.net Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for input. Jeg har fundet, at der er mulighed for at få fradrag i 2014 for det beløb, der benyttes til at købe eks. anparter i et nyoprettet selskab inden 15. maj, 2015. Altså at man slipper for at have en fysisk iværksætterkonto i banken. Beløbet bliver så - som du skriver - genbeskattet over de næste 10 år.

Juletrae.net Juletræ leveret til døren i København mv. Glædelig jul :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)