Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsselvangivelse for indkomståret 2014 afsluttet 30/6-14?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har et selskab der har regnskabsåret 30.06-01.07 og sidste er derfor udløbet 01.07.2014. Jeg regner derfor med at det defineres som indkomståret 2014 (er det korrekt?).

Nu ville jeg indberette selvangivelsen via skat.dk, som jeg har gjort tidligere år. Jeg kan i midlertid ikke finde et sted at få lov til at selvangive, men finder i stedet nedenstående tekst:

"Selskabs- og fondsselvangivelsen skal fremover indberettes digitalt. Det betyder, at selvangivelsen ikke længere kan indsendes med almindelig post.

Selvangivelsen skal indberettes i det nye TastSelv Selskabsskat, som først er klar til brug i foråret 2015. For indkomståret 2014 er fristen for indsendelse af selvangivelsen derfor udskudt til den 1. august 2015."

Er det således korrekt forstået at der skal afventes et nyt system og at fristen er 1. august og ikke for mit selskabs vedkommende 31. december (6 mdr efter udløb af regnskabsåret)?

Tak på forhånd.

Mads 

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 19:18

SKAT åbner op for det til foråret 2015. Så du må skrive det på huskelisten :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:11

Hej Thomas,

Sidder med nøjagtig samme problemstilling som Mads ovenfor.

Antager at dit svar er bekræftende i forhold til spørgsmålene 1. at regnskabsår 2013/2014, dvs. med afslut medio året, betragtes som indkomst år 2014 (ift. selvangivelsen) 2. at fristen for indberetning af selvangivelsen er rykket til aug. 2015.

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 11:21

Indkomståret løber fra 2. April til 1. April. Dvs 30/4 2014 afslutning er indkomstår 2014 osv :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:27

Hej Thomas,

Beklager sent svar, men mange tak for dit fine svar. Det var som jeg havde forventet og det er jo fint.

Dbh Mads

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)