Kære Aminoer! Jeg ønsker at ændre mit I/S til en forening og har i den anledning nogle spørgsmål. 1. Kan jeg risikere at miste mit firmanavn ved at lukke mit I/S for så at starte en forening med samme navn? 2. Jeg modtager noget kunststøtte til min nem-konto der er tilknyttet mit nuværende cvr d. 12. januar - hvordan forholder jeg mig hvis jeg bliver nødt til at lukke mit I/S inden? 3. Skal jeg oprette en ny nemkonto eller kan denne flyttes i banken? På forhånd tak! KH |
1 Om du mister navn - tror jeg ikke, med mindre det er noget en anden forening eller andre har i brug.
2 Den støtte du modtager har ikke med din bankkonto at gøre vil jeg påstå. Den er ydet til det I/S og det CVR nummer og du kan ikke bare be om at få de penge ind på en konto der tilhører en helt anden juridisk enhed.
Modtager du det til dit I/S og bare selv "stjæler" det i en forening ved at tage mod det i et andet CVR, er det givet helt galt-
Det må du klare ved, at gøre støttegiver opmærksom på, at der er et nyt nummer der skal i brug til udbetalingen 12/1 og få deres godkendelse af det - og så skal det ind på din bank erhverv - en ny - eller den gamle hvis banken vil ændre CVR nummer på den - men nok mest praktisk til en ny - da du jo så skal afslutte - eller forsætte det gamle I/S (som jo må ha andre end dig med
OM du kan få penge til dit I/S sådan bare flyttet uden skat - til en forening er et helt åbent spørgsmål og du bør klart få en revisor eller anden regnskabskyndig ind over i vurdering af projektet og i at sætte det korrekt op
vh John H