Hej! Jeg skriver på vegne af et turnéteater der sælger forestillinger til skoler og teatre rundt om i landet. Vi sælger normalt vores egenpruducerede forestillinger inkl alm. moms, men ville vi egentlig kunne sælge med kunstnermoms - altså kun 5% oveni pris ekskl. moms? Hvordan forholder det sig i så fald med købsmoms? Kan vi så stadig trække 20% fra? Venlig hilsen Henrik |
Kunstnermoms - Hvad er det?
- 1
Jeg vil mene I skal ha konkret råd fra regnskabskyndig - fordi det ikke er så helt simpelt med kunstnermoms ER man omfattet af kunstnermoms er det ingen momsregistrering før man rammer 300.000 kr i oms og så er det de 5% i salgsmoms og ja -mig bekendt helt normal fradrag for købsmoms man får på sig når den fremgår af regningen MEN - f.eks. hvis I står som arrangør vil I mig bekendt være normalt momspligtige og ikke under kunstner moms - det gælder arrangører - også selv om kunstenere er arrangør og derfor ville jeg enten få bindende svar fra skat (nok ca 400 kr som er godt brugt for at undgå senere betaling) eller få revisor rådgivning konkret Du fik godt link af A og her også god forklaring fra billedkunstnerne http://www.bkf.dk/kunstnermoms-og-alm.-moms som omfatter det meste |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com