Hej, Jeg oprettede for et par år siden et Ltd, som holding selskab til et andet selskab (firma2). Firma2 ejes af 4 holding selskaber (4 stiftere inkl mig). Årsagen til jeg oprettede et Ltd var det lave kapital behov. Efter IVS er muligt i Danmark, vil jeg dog gerne "hjemtage" holding selskabet (som der indtil nu ikke har været økonomisk aktivitet i) da det fremover nok er nemmere for mig at administrere et dansk selskab mht regnskaber etc. Hvordan gør jeg sådan noget? Det skal siges at de 3 andre medejere af driftsselskabet (som har aktiver og omsætning) er fuldt indforståede med mit ønske og ikke sætter sig imod. Virksomheds overdragelse? Salg? |
Fat en revisor - Du kan KUN kontant stifte IVS så det vil altid være første skridt her. Så skal dit LTD holding ind i det IVS efterfølgende - og her kan der ligge risiko for skjult apportstiftelse - da dit LTD jo må har en kapital og mulig sambeskatning med "firma 2" der har omsætning og aktiver mm - og andet besværligt så derfor, kontakt revisor. Dit LTD kan ikke ændres direkte til IVS på nogen måde
vh John H