Hej Jeg er i gang med at lave min egen app, og skal derfor have registreret et enkeltmandsvirksomhed. Da man ikke skal betale moms, vil i så anbefale at jeg så bliver momsregistreret eller hvad tænker i? De spørg om man regner med at omsætte for over 50.000 på et år eller under. Da appen er gratis og pengene vil blive tjent via in-game purchase samt reklamer og sponsorater (forhåbenligt). Bør jeg så også registreres for eksport? |
reglerne for moms er de samme for ydelse og app som generelt - Kan du forvente en omsætning på 50.000 kr på 12 mdr skal du momsregistreres - og til uden for EU skal du så som hovedregel ikke lægge moms på, men til EU private skal du ha moms på og så må du se om ikke den app nok hører ind under de nye regler for omvendt betalingspligt = krav om momsregistrering i hvert enkelt EU land du sælger den til private i. Der har været 2 lange tråde herinde omdet
Du skal med alt jeg ved ikke eksportregistreres for ydelsessalg som jeg går ud fra det er - men bare følge moms regler for eksport af ydelser som du kan google http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1812497&vId=0 f.eks. og så klik på ydelser EU og uden for og til private og firmaer for mere
vh John H