Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det med reklamer nå man kun er 15 år

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften lyder er jeg 15 år og er ved og starte en hjemmeside op.

Mit endelige spørgsmål er om jeg skal bruge et cvr eller nogen anden form for moms registrering hvis jeg skal modtage betaling for annoncer på mit websted?

Peter

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 20:44

Hej Peter

Såfremt man som erhvervsdrivende sælger for mere end 50.000 kr. om året, skal man lade sig momsregistrere.

Tilmeldt 16. Nov 06
Skrevet kl. 20:45

Okay men hvis jeg ikke sælger mere end det er det så bare og smide sit egen konto nr til vedkommende der har en annonce på siden og sige han skal indsætte det beløb som er aftalt ?

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 21:29

Er det skam. Men husk at angive det på din selvangivelse som indkomst.

Tilmeldt 16. Nov 06
Skrevet kl. 21:31

Selv angivelse, indkomst definer lige det tak :)

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 08:26

Peterh - :

Hehe - det er ikke noget unge kender til ChristofferStick out tongue

Men hvis du sælger direkte til kunderne, er der ingen problem i at de bare overfører pengene til dig - dog vil de fleste helst have at du er registreret, for at der er moms med i jeres aftale.

Derudover kan det siges at, hvis du har bureauer til at sælge dine annoncepladser - så er der nogen som KUN udbetaler hvis du er registreret - det er lidt træls for nogen - men sådan er det Sad

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:50

Peterh - :

Jeg ved ikke om din smiley betyder, at dit spørgsmål er ironisk, men da du "kun" er 15 år, kan det jo faktisk godt være, du ikke er stødt på de to begreber endnu. Derfor svarer jeg seriøst.

Din selvangivelse er det dokument, hvori du fortæller skattevæsenet (som p.t. hedder SKAT), hvor meget du har tjent.
Hvis du har et lønarbejde, bliver tallene i din selvangivelse formentlig udfyldt automatisk, men når du er selvstændig, skal du selv regne ud, hvad der skal stå.
Din indkomst er de penge, du tjener.
Når du er selvstændig skal du føre et regnskab, hvor du opgør din virksomheds udgifter og indtægter. Udgifter minus indtægter giver virksomhedens overskud. Det er virksomhedens overskud, der skal skrives på selvangivelsen.

Du får mere at vide på www.skat.dk.

mvh Hans

Tilmeldt 16. Nov 06
Skrevet kl. 09:54

Det satte det så i perspektiv.

Sådan en regnskab skal vel heller ikke lige være et word dokument hvor der stå vedkommende har betalt 500 kr i denne måned ?

Peter

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:47

Peterh - :

Det satte det så i perspektiv.

Sådan en regnskab skal vel heller ikke lige være et word dokument hvor der stå vedkommende har betalt 500 kr i denne måned ?

Peter

Joh, det er faktisk OK, men prøv at slå et smut forbi http://www.startvaekst.dk/ og læs noget om at blive iværksætter. Dér finder du masser af god viden om det helt grundlæggende.

mvh Hans

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:24

Peterh - :

Peter

Du skal gemme en kopi af en faktura som du har sendt til kunden. Du vil så ende op med en stak bilag i form af fakturaer, og så fx. et regnskab i Word eller Excel hvor du beregner på baggrund af dine bilag.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)