Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Julen er hjerternes fest - her er mit juleønske til dig.

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

@KiraM

Er helt enig med dig i, at vi står med store globale udfordringer i forhold til rovdrift af jordens ressourcer og global opvarmning.

Efter min mening, er der mange andre punkter der er vigtige at fokusere på, end at droppe kødet, men for politikerne kommer økonomi før økologi. 

Her er nogle eksempler på teknologi der allerede nu står klar, men bliver holdt igen udelukkende pga. økonomi

El biler
De er her, de virker og de kan betales, men regeringen vil ikke lave aftaler om afgiftsfritagelse i mere en 2 år ad gangen, hvilket gør markedet ustabilt og tøvende.

Hvis regeringen virkelig ville, så kiggede man blot på Norge der i den grad har taget El-bilen til sig, og indført en langt række fordele for El-bil billisterne. 

Solceller
De blev en kæmpe succes, så stor at regeringen måtte ændre på fradragene, da pengene fossede ud af statskassen.

Tænk på hvor meget Co2 vi kan spare, hvis alle producerede deres egen strøm, og kørte i El-biler!!!!

Co2 kvoter
Genoverveje hele konceptet, da i lande kan overgå deres kvote, ved at købe fra ulande der ikke når at bruge deres. Hvorfor så have dem i nuværende form??

U-lande
Hjælpe u-lande med grøn teknologi, så deres gamle fabrikker bliver udskiftet eller opgraderet.. Hvorfor er der eksempelvis ikke skove af solceller i mellemøsten eller sydlige USA??

Det kan da godt være at der findes et projekt eller 2, men slet ikke i den skala der er mulig.

Hvis vi virkelig vil, så kan vi d.d. udskifte samtlige atom og kulkraftværker med vindmøller, solceller, bølgestrøm og vandkraft. 

Så for mig handler det ikke om at vi skal undvære noget, men at bruge intelligente teknologiske grønne løsninger, så vi kan fortsætte med at være forbruger samtidig med at vi viser hensyn til miljøet.  

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kira

Nu har jeg ikke læst din tekst, da jeg godt kunne gætte hvad den handlede om - derfor valgte jeg også i en ung alder af 13 at blive vegetar, og den i dag har levet som veganer i flere år. Det er dog en meget lang tekst. Resten kunne have været brugt, hvis der kom en evt. debat herinde.

Rigtig god jul, og til alle andre brugere der holder det. :)

/Nicolaj

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)