Jeg har pt www.pmate.dk og har planer om at udvide mit marked til Sverige også. Jeg er dog i overvejelserne omkring oversættelse af indholdet på min hjemmeside - jeg skal have det oversat til svensk og engelsk - hvad vil en oversættelse til svensk koste i kr. (ca.) Jeg er heller ikke helt sikker på hvad der er den bedste løsning omkring hjemmesiderne - jeg kan have 2 (eller 3) separate hjemmesider som så skal vedligeholdes - eller er det OK bare at have en side, hvor man så skal vælge sprog på en velkomstside (evt. med autovalg af sprog alt efter hvor brugeren kommer fra)? Omkring betalingsmodul, så vil jeg mene at Paypal stadig kan anvendes, da det jo kan bruges fra alle lande. Bør jeg lave ny shop/hjemmeside - eller kan jeg godt forsætte med min eksisterende som udgangspunkt? Det var lige et par spørgsmål i samme oplæg, men kom gerne med input. |
Jesper Hansen (pmate.dk):Jeg er heller ikke helt sikker på hvad der er den bedste løsning omkring hjemmesiderne - jeg kan have 2 (eller 3) separate hjemmesider som så skal vedligeholdes - eller er det OK bare at have en side, hvor man så skal vælge sprog på en velkomstside (evt. med autovalg af sprog alt efter hvor brugeren kommer fra)?
Omkring betalingsmodul, så vil jeg mene at Paypal stadig kan anvendes, da det jo kan bruges fra alle lande.
Bør jeg lave ny shop/hjemmeside - eller kan jeg godt forsætte med min eksisterende som udgangspunkt?
Det var lige et par spørgsmål i samme oplæg, men kom gerne med input.
Hej JesperJeg vil råde dig til at lave én samlet webshop, også i den forbindelse implementerer en multisprogsfunktion. Det bliver hurtigt et stort tidsrøvende bøvl med 3 forskellige webshops.For at være HELT ærlig, så synes jeg du bør overveje en ny webshop. Den nuværende er desværre i min optik outdated, og jeg synes det ville være synd og skam at lancerer en “ny webshop“ på et helt nyt marked i den tilstand.Hvis jeg var dig ville jeg kigge efter en WordPress løsning. Dine muligheder i forhold til design og opsætning er fantastiske, også findes der en masse plugins som kan hjælpe dig med multisprogsfunktionen. Vi har fornyligt udarbejdet denne webshop for en kunde, med tilhørende multisprogsfunktion - Danishtreasures.dk. Webshoppen er opbygget i WordPress, med tilhørende integration af WooCommerce.Smid mig endelige en mail på simon@erhvervshjemmesider.dk, hvis du har spørgsmål til ovenstående. Hav en dejlig dag :)