Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

One stop moms i fx Dinero

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jørgen,

Det tror jeg ville være meget besværligt.

Så skulle man jo lægge alle regnskaberne sammen ved fx momsafregning og ved årsafslutning.

Jeg håber meget, at der er så mange af Dinero's brugere, som sælger elektroniske ydelser til private i andre EU-lande, at Dinero implementerer de nye regler inden 1. momsafregning efter de nye regler (April, 2015).

Der er dog intet i deres Roadmap som tyder på, at det er noget de kigger på. Det eneste jeg har fået at vide er, at det ikke bliver til årsskiftet.

Det positive er dog, at BB efter sigende kigger på det.

Så Dinero det påvirker skal selv finde en Workaround. Forslaget fra John (cookie) længere oppe i tråden synes jeg er en god midlertidig løsning.

/anders

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Nielsen:
meget besværligt

 

Tjoeh, men det skulle være en kombination, og du ville slippe for at lave særskilte, 'manuelle' fakturaer i Word el.lign. Men du har nok ret.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Nielsen:

@Jørgen,

Det tror jeg ville være meget besværligt.

Så skulle man jo lægge alle regnskaberne sammen ved fx momsafregning og ved årsafslutning.

og det vil ikke hjælpe for man kan vel stadigt ikke i Dinero lave en faktura med 7 - eller 9 eller 13% moms eller hvad der nu er af forskellige EU momssatser, så det vil jo ikke hjælpe

Har man mange ordrer af den slags, bør man overveje et program der enten HAR alle EU satser, eller hvor det er let at lave egne momssatser (ex kan selv gamle summasumarum jo let det) og så en konto for hvert land i salg - ellers går det fint med excel - egne faktuaer og bogføring på ny salg EU xxx og ny salgsmomsEU eller bare selve salgsmoms kontoen  (jeg synes man skal ha sin egen salgsmoms for at gøre afstemning af normal salgsmoms lettere)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så har jeg første gang indberettet one stop moms og bogført i Dinero. Point til Skat for at lave et system som rent faktisk er let at bruge. Ærgerligt at Dinero m.fl. tøver med at implementere det.

Sådan har jeg bogført i Dinero:

jeg har oprettet en salgs- og momskonto pr. land. Begge med momstype "Ingen moms" så de ikke påvirker det danske momsregnskab. Eks. "Salg Tyskland" 1051 og "Salgsmoms Tyskland" 64200.

Har jeg f.eks. solgt for 100 kr. til Tyskland inkl. 19% moms, laves et finansbilag med 84,03 kr. på "Salg Tyskland" og 15,97 kr. på tysk momskonto. Salget kommer korrekt ind under omsætningen og momsen kommer ind under skyldig moms.

Når jeg betaler momsen laves et finansbilag med momsafregning som konto og bank som modkonto.

Vh

Nicolai

Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Så har jeg første gang indberettet one stop moms og bogført i Dinero. Point til Skat for at lave et system som rent faktisk er let at bruge. Ærgerligt at Dinero m.fl. tøver med at implementere det.

Sådan har jeg bogført i Dinero:

jeg har oprettet en salgs- og momskonto pr. land. Begge med momstype "Ingen moms" så de ikke påvirker det danske momsregnskab. Eks. "Salg Tyskland" 1051 og "Salgsmoms Tyskland" 64200.

Har jeg f.eks. solgt for 100 kr. til Tyskland inkl. 19% moms, laves et finansbilag med 84,03 kr. på "Salg Tyskland" og 15,97 kr. på tysk momskonto. Salget kommer korrekt ind under omsætningen og momsen kommer ind under skyldig moms.

Når jeg betaler momsen laves et finansbilag med momsafregning som konto og bank som modkonto.

@Nicolai Lundgaard : er dette stadig din fremgangsmåde i Dinero, eller har du forfinet den?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)