Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billige bærbare PC''er

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt... Prisen hos Laptops.dk er lavere end indkøbsprisen hos nogle af de autoriserede HP distributører i Danmark. Så det må siges, at være fornuftig!


/K

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Og jeg er ved at lægge hele forretningen over på Mac''en, fordi det fungerer for mig. Overvej hvad du skal bruge din bærbare til, hvor meget tid du vil bruge på at fedte med installeringer, opdateringer og virus - også over længere tid. Skal du skrive et brev i nu og nær eller skal du dagligt bruge timer foran maskinen? Skal du holde præsentationer ved hjælp af den bærbare eller er det mest til hygge og liiiige et kig på regnskaberne i et online-regnskab? Er det et sted du vil/kan spare eller er maskinen det vigtigste redskab du har?

Helt enig! Det handler nemlig først og fremmest om hvad man skal bruge den til. Som udvikler ville jeg ikke sætte mig til at kode på en Mac, men var jeg grafiker var det en anden snak. At de så laver nogle smukke maskiner fremfor store grå flyttekasse lignende monstrummer (læs: PC''ere) er så en anden snak

Mvh.

Michael
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/12/2005 12:57:55 AM
Forfatter: Michael Poulsen
Helt enig! Det handler nemlig først og fremmest om hvad man skal bruge den til. Som udvikler ville jeg ikke sætte mig til at kode på en Mac, men var jeg grafiker var det en anden snak. At de så laver nogle smukke maskiner fremfor store grå flyttekasse lignende monstrummer (læs: PC''ere) er så en anden snak

Mvh.

Michael


Thjaa.. kommer vel igen an på hvad man skal "udvikle" . Nu har jeg i snart 12 år leget med webprogrammering i forskellige former og i øjeblikket må jeg indrømme at min Mac er det bedste arbejdsredskab jeg har haft endnu.

Det er klart jeg kommer ikke langt hvis jeg skal rode med .net, asp eller lignende lukkede teknologier fra M.S. Men igen, så prøver jeg at holde mig fra alt for platformsafhængige teknologier hvis jeg kan undgå det.

Årsagen til at jeg fornøjes over min Mac når jeg arbejder er dens evne til at håndtere det utal af forskellige programmer, browser (inklusiv en virtual pc med IE), jeg ligger og kører hele tiden for at teste ting. Samtidig synes jeg der er en tendens til at folk der udvikler værktøjer til OS X platformen, har en væsentlig bedre næse for at finde ud af hvad udviklerne har brug for af genvejstaster, brugerflader, end andre platforme. Muligvis fordi de er "flasket" op med det fra selve platformen.

F.eks tror jeg ikke længere jeg kan benytte en maskine der ikke har Quicksilver installeret. Det tog mig 3 uger at blive miljøskadet, men tilgengæld så har jeg aldrig haft så meget kontrol over mine programmer som jeg har i dag.

Men igen.. det er bare min holdning.

Hvad angår hele den der grafik-ide der er omkring OS X platformen, så holder den ikke helt. De samme programmer fås i dag til PC og ofte flere end hvad du finder til OS X. De fleste vælger i dag Mac af andre årsager end den klassiske "Mac er god til grafik".
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig med dig Marting - Laptops.dk og IBM styrer :)

Min IBM er også købt hus Laptops.dk. Grunden til at de kan holde prisen nede er, at de er importeret fra USA, og har fået sat dansk tastatur i.

 

 
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
hvordan med garanti/reklamationer hos laptops.dk? - hvis de importerer fra US ...gælder IBMs global garanti i så fald?

 

...det er godt nok nogle goe priser :)

www.onapp.com

Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg beklager mit indtryk af Labtop.dk er ganske forfærdelig jeg købte en IBM A21P ny !!!! stod der, fik den leveret uden operativ system, uden manualer, pakket ind i avis papir, tydeligvis ikke ny, jeg har klaget og klaget over at jeg ikke fik operativ system, fik så en kopi på en cd !!! hvor mit Windows 2000 serial som var på klisteret computen overhoved ikke virkede, og de vil ikke rette fejlen, konsekvensen er at jeg ikke kan bruge video redigerinds delen på min IBM A21P. IBM vil ikke give mig en rescue/program CD men henviser mig til Labtop.dk som total ignorer min henvendelser, det er dårlig kunde service, især taget i betragning af vi har købt mange ting af dem jeg gav well ca 15000 på den stor skuffelse. 


Hvis man ikke er seriøs og vil give sine kunder en god og perfekt service for en vare eller service ydelse man sælger, skulle man hellere tage og være kommunalt ansat.
Tilmeldt 16. Jun 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle


Det er dybt beklageligt at der har manglet software til den bærbar vi solgte for over 2 år siden. Det sidste jeg husker i sagen er at jeg bad min leverandør om at sende softwaren til kunden, og siden har jeg intet hørt, så jeg gik ud fra at det var i orden.

 

Selvfølgeligt har der været nogle sager tilbage i tiden (ofte meget gamle sager som ovenstående) hvor det ikke er gået som planlagt, men det er der vist ingen der kan sige sig fri for. Vi gør meget for at gøre vores kunder tilfredse, og på edbpriser kan man se at vi får meget gode karaktere, og vi er normalt kendt for at løse de problemer der dukker op. 

 

Mvh Søren Jansen, Laptops.dk
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Må hellere komme med et indspark i denne religiøse kamp. Hvad bærbare angår, så kører jeg i øjeblikket Fujitsu Siemens, HP, IBM og PowerBook. Fujitu Siemens er klart den mindste og -let''s face it- pointen er jo at slæbe den med rundt uden alt for mange ryg-skader. PowerBooken er den seneste anskaffede og umiddelbart vil jeg sige, at den kan bruges mere eller mindre til det samme som mine PC''ere. Skulle jeg give mit mest objektive råd til én, der står og skal købe en bærbar: PowerBook..!! -Der får man simpelthen bare mest for pengene i dag. Metroseksuel eller ej - kronens kurs er sgu'' det samme
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, Søren Jansen kan I ikke parallelimporterer Ibooks og Powerbooks til en fordelagtig pris?
Fra København
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil da også gerne dele mine erfaringer med bærbare her - på den måde kan vi jo hjælpe hinanden til et overblik..

Min første bærbare var en Dell Inspiron 8000, og den sparkede seriøs røv. Den går vist under kategorien desktop replacement, men en af de ting, der er virkelig fedt ved Dell er at de stort set allesammen går op i 1600x1200 opløsning. Kundeservice hos Dell er til gengæld ikke så god under selve bestillingsfasen, men skal den repareres er den supergod.

Dernæst fik jeg en Sony Vaio PCG-214 mener jeg den hed, og den havde jeg aldrig nogen som helst problemer med - minus''et ved den var at den var dyr ifht. tilsvarende produkter pga. Sony-brandet og det lækre design.

Så fik jeg en Fujitsu-Siemens Amilo D1840, som trods et supergodt grafikkort kun går i 1280x800 - det er ikke helt nok på en 15.4" WS - desuden bliver den ufattelig varm, så man næsten kan brænde sig på den! Jeg ville ikke anbefale Fujitsu-Siemens pga. dette.. desuden er strømforsyningen på størrelse med en mursten, hvilket ikke kan siges at være særlig bærbart.

Pt. sidder jeg med en IBM T41 og den sparker seriøs røv! Fantastisk ydelse, batteritid - vægt og dimensioner passer sammen, og jeg er ikke i tvivl om at det blot er min første thinkpad!

Jeg har dog overvejet en powerbook, men synes ikke prisen reflekterer den ydelse/kvalitet man får tilbage, så det bliver nok kun ved tanken..

Med andre ord:
- IBM og Dell er anbefalelseværdige
- Sony er for dyr
- Fujitsu Siemens kan ikke anbefales
Side 2 ud af 3 (23 indlæg)