Vi løser problemer inden for både hardware og software. Vi udvikler pt. ikke software til kunder, og størstedelen af vores arbejde foregår hos kunden selv.
Nu er spørgsmålet hvilke forsikringer vi skal købe? Jeg har forhørt mig hos flere forsikringsselskaber og er blevet anbefalet følgende forsikringer:
Er disse 3 forsikringer dækkende, i overkanten eller kan I anbefale forsikringer der ikke er nævnt her? Har I erfaringer med disse forsikringer, som vi kunne have glæde af at høre?
Efter min opfattelse burde en *ordentlig* produktforsikring dække forventelige følger af produktfejl (husk - uforudsigelige følger er ikke dit ansvar).
Men iøvrigt kan jeg sige at jeg har været selvstændig IT-konsulent siden 1995 og drevet sw-hus 5 år inden da. Jeg har kun haft en generel ansvarsbegrænsning i min kontrakt (max erstatning = det der er betalt for produktet). Ikke at denne begrænsning nødvendigvis holder i retten, men det har aldrig været afprøvet. I 17 år har jeg en enkelt gang eller to givet en mindre rabat p.g.a. en påstået mangel i mit produkt. Det er alt.
Jeg har derimod lagt vægt på ALTID at udføre et godt solidt stykke arbejde - mindst på niveau med 'Bonus Pater'. Hvis jeg ikke var bedre end 'alle andre', så havde jeg ikke overlevet så længe i branchen.
Ja- jeg kører måske lidt mere risikabelt end mange bryder sig om. I bagklogsk... er det nemt at sige '.. og det gav ingen problemer'.