Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dataansvar-, erhvervsansvar- og produktansvarsforsikring

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Vi er 3 personer der har startet en EDB-konsulent virksomhed. (Interessentskab)

Vi løser problemer inden for både hardware og software. Vi udvikler pt. ikke software til kunder, og størstedelen af vores arbejde foregår hos kunden selv.

Nu er spørgsmålet hvilke forsikringer vi skal købe? Jeg har forhørt mig hos flere forsikringsselskaber og er blevet anbefalet følgende forsikringer:

Erhvervsansvarsforsikring - Produktansvarsforsikring - Dataansvarsforsikring.

Er disse 3 forsikringer dækkende, i overkanten eller kan I anbefale forsikringer der ikke er nævnt her? Har I erfaringer med disse forsikringer, som vi kunne have glæde af at høre?

På forhånd tak for hjælpen.

HB

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36

Den allervigtigste ansvarsforsikring er at arbejde via et selskab med begraenset

ansvar som eksempelvis et SMBA selskab.  Jeg har skrevet en artikel herom,

som kan faas hos DKUUG.DK eller indirekte hos undertegnede.

Ejler Ottesen

36965921 

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 23:04

Dataansvarsforsikring????

Efter min opfattelse burde en *ordentlig* produktforsikring dække forventelige følger af produktfejl (husk - uforudsigelige følger er ikke dit ansvar).

Men iøvrigt kan jeg sige at jeg har været selvstændig IT-konsulent siden 1995 og drevet sw-hus 5 år inden da. Jeg har kun haft en generel ansvarsbegrænsning i min kontrakt (max erstatning = det der er betalt for produktet). Ikke at denne begrænsning nødvendigvis holder i retten, men det har aldrig været afprøvet. I 17 år har jeg en enkelt gang eller to givet en mindre rabat p.g.a. en påstået mangel i mit produkt. Det er alt.

Jeg har derimod lagt vægt på ALTID at udføre et godt solidt stykke arbejde - mindst på niveau med 'Bonus Pater'. Hvis jeg ikke var bedre end 'alle andre', så havde jeg ikke overlevet så længe i branchen.

Ja- jeg kører måske lidt mere risikabelt end mange bryder sig om. I bagklogsk... er det nemt at sige '.. og det gav ingen problemer'.

http://da.wikipedia.org/wiki/Bonus_pater

Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:09

Tusind tak for jeres svar.

Ejler, jeg har fundet din artikel, og det er helt sikkert noget jeg skal har undersøgt nærmere.

Med venlig hilsen

HB

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)