Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

købe sine egne lokaler?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kone vil gerne starte en butik op og i den forbindelse var vi ude og kigge på et lokale som var til leje. Ejendomsmægleren nævnte så at han også havde en ejendom til salg og vi tog ned og kigge på den, og den viste sig at være perfekt til formålet.

Men kan det svare sig at købe en ejendom kontra at leje en som butik?

Alternativt kunne jeg jo oprette et aps i mit eget navn og købe den, og så kunne jeg leje den ud til hendes butik, men er det lovligt at gøre det sådan, og ville det overhovedet kunne svare sig kontra at hun selv købte den/lejede et lokale?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej - der kan være gode fordele ved begge løsninger, det afhænger helt af prisen, tilgængelighed af lokaler, butikkens art, mulighed for at leje ud til andre sider og så videre.

Det lyder til at i har meget at overveje og jeg vil helt klart råde jer til ikke at stresse beslutningen fordi, i har et tilbud her og nu (det skal i nok få igen), men tage jer tid og tænke de mange aspekter af hvert valg igennem. Vi arbejder med udlejning af erhvervsejendomme og har i den forbindelse lavet en række guides - jeg har vedhæftet et par, der måske kunne være interessante for jer (vores syn på sagen er selvfølgelig farvet af vores virksomhed, så husk at søg informationer og rådgivning flere steder):

Fordele ved at eje eller leje erhvervslokaler.

Styr på erhvervslejeloven og lejekontrakter.

Find den rette butik til leje.

Håber det er en hjælp.

Camilla

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00

welsyng:
Alternativt kunne jeg jo oprette et aps i mit eget navn og købe den, og så kunne jeg leje den ud til hendes butik, men er det lovligt at gøre det sådan,
ja - men hvad ville du opnå ved at køre det via DIT nye ApS og udlejning egentlig - mere for at forstå formålet?

Læg dertil, at hvis det er for kreditorbeskyttelse mod gæld i ejendommen, så vil kreditforening og bank nok være meget skeptiske overfor at leje ud til et ApS og kræve personlig garanti/sikkerhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)