Er ny i dette forum så har flg. spørgsmål: Min kæreste og jeg har et ApS som de næste 120 dage bliver afviklet. Vi regner med at der på egenkapitalen kommer til at stå 200.000-400.000 kr. incl. de indskudte 125.000 kr. Vi skal en på længere rejse til Asien i 5 mdr. start feb. 2008, og har derfor ingen indtægter og heller ingen udgifter (kun rejseudgifter). Vi vil ikke lukke selskabet helt ned, da de ikke er utænkeligt, at vi vil starte noget op igen når vi kommer hjem. Mit spørgsmål er nu, hvorledes vi bedst kan investere vores penge; Ved køb af fastbolig? Ved køb af fritidshus? Investering i obligationer/aktier? Og hvis køb af fastbolig, bliver det så ændret til et "boligselskab"? Vi vil rigtig gerne tage en beslutning inden vi rejser. På forhånd mange tak!
|
Alt er jo relativt. - det er ikke til at sige hvad der giver Jer den bedste forrentning.
Jeg synes I skal vurdere hvad Jeres planer er i fremtiden mht. adgang til at få pengene til rådighed for opstart af virksomhed igen. Derudover er der også nogle forhold I bør forholde Jer til ift. I ikke umiddelbart har mulighed for at styre investeringerne i de 5 mdr. I er ude at rejse.
På stående fod tænker jeg umiddelbart højrente-konto. - ud fra at I så altid kan hæve pengene igen uden problemer. Likvide værdipapirer vil alternativt være at foretrække, så I kan få adgang til pengene.
Mvh. Karsten