Jeg driver pt. en ikke registreret software virksomhed der omsætter ca. 300.000kr om året.
Det der egentlig sælges er ligesom der er et forum her på Amino har jeg et på min side, hvor de kan betale for højere medlems status, det er sådan det vi sælger, intet andet. Hjemmesiden er ikke hostet på dansk-grund eller hos dansk-virksomhed da vi desværre kun har usikre og meget dyre løsninger i Danmark. Der sælges til kunder internationalt hvor størstedelen er i USA, men generelt over det hele, betaling foregår over paypal.
Hvorfor har jeg ikke registreret den endnu? Jeg er total i tvivl om det skal registreres når det ikke befinder sig på dansk grund, kan jeg ikke bare betale min personlige indkomst skat og lade det være med det? Samtidig ville jeg helst gerne forholde mig anonym, gider ikke have personlige opringninger, af den grund har jeg os lidt kigget på den engelsk virksomheds form Ltd. hvor man kan have anonymitet, men det kræver vidst en sekretær står der på danske sider, selv om jeg lige har snakket med en englænder der driver Ltd. 100% alene, så er lidt forvirret. Ved siden af det hvis jeg registreres skal 25% af min omsætning sættes af på moms, og af indkomst skat på 40% hvilket vil sige jeg mister 65% af de 300.000, hvilket mit liv ikke helt er klar på lige nu da jeg har vænnet mig til at have 25k på lommen hver måned. Men jeg begynder stille og roligt at blive nervøs for SKAT banker på døren en dag også derfor jeg skriver med et total random brugernavn.