Hej Amino'er! Jeg er i fuld gang med at opstarte en virksomhed, og er ved at få oprettet en hjemmeside med webshop. Det skal siges at jeg sælger til Private kunder. Jeg har dog et par spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at få svar på! 1. Det første spørgsmål er om jeg kan modregne moms, på Materialer, webhotel, webshop, udgift til ham der skal designe hjemmesiden, It-udstyr som computer, bogføringsprogrammer, selvom jeg ikke er momsregistreret (men har dog cvr. nr. som Privatejet Mindre Virksomhed) 2. Et andet spørgsmål er om jeg kan trække udgifter fra i skat, som jeg har i virksomheden (Materialer, webhotel, webshop, udgift til ham der skal designe hjemmesiden, It-udstyr som computer, bogføringsprogrammer og lignende) 3. Hvis ovenstående er muligt, hvordan gør jeg så det, i en enkeltmandsvirksomhed som ikke er momsregistreret på nuværende tidspunkt. Trækkes det fra overskuddet eller hvordan? 4. Kan man trække fragt fra i skat? Og hvordan? 5. Skal jeg lade mig momsregistrere fra start, eller skal jeg vente til jeg når 50.000 i omsætning? Fordele/Ulemper Håber på nogle gode svar, som jeg kan tage med mig, så jeg kan få gang i virksomheden! På forhånd mange tak! Venlig hilsen, Resad :-) |
Interessant....