Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg sådan en hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere indlæg her om at skabe sig en hjemmesiden, men de besvarer ikke rigtig min mangel på indsigt i området.

Baggrund: Jeg er ved at skrive en forretningsplan for min kommende "butik" som skal sælge informationer/ data. Dvs. jeg skal have nogen til at lave en hjemmeside med følgende funktioner:

  • forside og et antal undersider.
  • oprettelse og administation af brugerID og login
  • mulighed for betaling over nettet (dankort og evt. netbank) - så kunden kan få adgang til mine data
  • en funktion til søgning i en (access)database
  • mail-funktion
  • en funktion som styrer at en given bruger kun må slå X antal gang op i databasen før han/hun skal betale på ny.

Det jeg ikke kan gennemskue er om (spørgsmål 1):

  1. sådan en hjemmeside skal kodes helt fra bunden af, eller
  2. jeg kan få et firma til at impelementere et færdigkøbt netshopprogram (hvis sådanne findes), eller
  3. om der findes hjemmeside"byggere" som i forvejen har lavet sådan nogle hjemmesider og kan tage udgangspunkt i den for så at tilpasse produktet til mit behov ?

(Spørgsmål 2) Ovennævnte skal jeg bl.a. bruge til at skønne den udgift på mit etableringsbudget som sådan en hjemmeside vil koste. Er der nogen af jer, som ligger inde med nogle erfaringsværdier på prisfronten? 

:-) Jørn
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørn.

Spørgsmål 1: Der findes en masse systemer, der er lavet i forvejen. Jeg vil tro at du får en masse svar med en masse CMS-systemer, der indeholder de områder, du har behov for. En enkelt søgning på en søgemaskine vil give dit omkring 1 mia. svar (+/-). Du kan også få et firma til at implementere noget eller du kan få det kodet helt fra bunden.  Dette hjælper dig ikke konkret, men du skal igennem lidt arbejde med at finde et system, der passer til dine behov. Du har allerede en oversigt over, hvilke faciliteter, du har behov for. Tænk og lidt frem og der er yderligere, du kan få brug for. Og så er det et spørgsmål om at finde et system, der passer dig - dvs. hvad skal du gøre for at få et system til at fungere og hvad med fremtidige opdateringer.
 
Spørgsmål 2: Priserne ligger fra gratis til millioner af kroner, så dette spørgsmål kan først besvares når du har besvaret spørgsmål 1.
 
Du kan godt få en masse navne (og det kan du også selv finde på nettet), men min erfaring er, at alle de gode navne, man får præsenteret ikke giver klarhed. Derfor kik på nettet og dan dig først et indtryk af hvad der er på markedet. Så støder du inden længe på det system, der passer dig.
 
www.eksperten.dk er der meget diskussion om sådanne systemer, så der kan du også se lidt på, hvad der diskuteres, hvilke systemer der kan være en mulighed og hvad de kan.
 
God fornøjelse.
Hilsen fra Jakob 
 
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

 
Tak for henvisningen til eksperten.dk.
 
Ellers gør du opmærksom på, at det jo er bare at søge på nettet. Det har jeg faktsik dyrket temmelig meget - problemet er at jeg ikke kan finde nogen virksomhed, der har bygget en hjemmeside for nogen, hvor netbutikken består af at få adgnag til databaseopslag. De standart netschops jeg kan finde går ud på at man kan lægge en masse varenumre ind, som så bliver vist. Det dækker ikke mit behov.
 
Jeg trorjeg har brug for noget i retning af ASPrunner, men med adgangsadministration og betalingsmulighder via netbank mm.
 
Til alle andre der læser dette:
Er der nogen af jer, der har fået bygget en hjemmeside ude i byen - og som vil røbe, hvad I har betalt for den?
Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jørn
 
At lave et sådant system volder ikke de store problemer.
 
Hvis jeg skulle tage udgangspunkt i en fornuftig pris ville mit bud se således ud:
 
- Content management inkl. betalingsmodul / mekanisme, 4.750 DKK
- Design / opsætning af website (frontend) 5.000 DKK
- Modul til håndtering af brugere og deres adgang til data, ca. 5.000 DKK
 
Ovenstående inkl. 6 måneders webhotel, domæne, e-mail, oplæring, support mv. herefter 149 DKK pr. måned.
Priser ekskl. moms.
 
Mindre end cirka 15.000 DKK ekskl. moms tror jeg ikke du slipper uden om :)
 
Men dér var da lidt til budgettet :)
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tak for det meget brugbare svar! - stor hjælp :-)
 
Du kender måske ligefrem nogen der kan lave sådan et site?
 
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror at 15K er i underkanten af hvad du skal forvente at give for sådan et system. Der hvor der hurtigt kan løbe udgifter på, er ved udvikling af den del der integrerer betalingsløsningen (eks. dankort) med brugerkonti. Jeg tror nærmere du skal regne med minimum 25K for en løsning der kan det du beskriver.
 
Det nemmeste vil være at lave en løsning, hvor man overfører penge til din konto, hvorefter du manuelt går ind og sætter point/visninger på brugerens konto. Så kan du nok godt holde den på 15K.
 
mvh Carsten
 
Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jørn
 
Jeg er glad for du kunne bruge det.
 
Det var et eksempel på, hvad min firma tager for sådan en løsning. Såfremt du er interesseret i at se vores grundsystem (cms) kan du kigge her: http://www.afront.dk/9/
 
Hvis du er interesseret i at vi tager en uforpligtigende snak skal du være mere end velkommen til at ringe til min partner, Amjad, på 70 209 509. Du kan også skrive en e-mail på info (at) afront.dk
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørn

Cool Systems ApS
business@coolsystems.dk
+45 28 88 16 00
 
Har lavet sådan et system.
De har designet og produceret www.ordbogen.com
 
Her opretter du dig som bruger - og betaler for x-antal opslag eller ubegrænset opslag i et år.
Dvs. man som bruger betaler for at slå op i en database og skaffe sig info.
 
Lige noget for dig - vil jeg tro :-)
 
Se på Ordbogen.com og vurder om det er noget i den stil du søger. Kontakt derefter Cool Systems www.coolsystems.dk - de skriver godt nok mest om noget med sms-løsninger. Men giv det et forsøg.
 
Dbh.
Martin
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten, Michael og Martin-antistress

Tak for jeres input. Det er meget rart med nogle konkret og relaistiske indput. Michael, dit produkt ser interessant ud - kan være jeg vender tilbage.
 
Og så til dig Martin: Din henvisning til ordbogen og coolsystem rammer sømmet lige på hovedet! Meget fint.
Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal være så velkommen Jørn :)
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)