Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattepligtig ferie eller arbejde

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke den uge, hvor man ikke kan læse rejseberetninger i de store danske dagblade.

Den kritiske journalistik i fht. den her type ture må siges at være på et meget lavt niveau. Måske fordi man ved at man ikke bliver inviteret på en ny tur, hvis man skriver kritisk i en tidligere...

http://www.bt.dk/rejseliv/caribisk-cruise-med-familien

Men skal journalister beskattes af den her type ture eller går det under hvad der kan forsvares som finansierede rejser.

På Se & Hør er det åbenbart et kendt fænomen at de her ture går under fryns. Men hvor går grænsen?

Jeg tager da gerne på krydstogt med mine børn og skriver en historie om hvor dejligt man som iværksætter kan have det på sådan en fin båd.

I dette tilfælde er Lasse Rix "musikredaktør" på Berlingske. Så går ud fra at der er ganske bredde rammer for hvad man kan og ikke kan?

Nicolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46630
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12

Ja den kritiske journalisme på BT må være i totalt bjørnehi. Skat ? Svært- vil mene journalisten klart overskrider grænsen hvis familien er med som beskrevet og der ikke indberettes skat - den er vist klar nok. Er han alene og opfinder en familie (eller sejler han kun med på et ET-dages ben og finder på resten) eller betaler han skat af mindst familiens deltagelse, så er der nok ikke noget at komme efter - ud over BT det stiller spalteplads til rådighed for kombi artikel/reklame.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 21:26

Tak John. Det er en gråzone det her. Jeg har bare tænkt flere gange når jeg læste den her type artikler om det var noget man også kunne gøre i fht. Amino. Workaway som Nikolaj Astrup laver giver meget god mening da det kan gå under erhvervs-relateret og det er noget man efterfølgende kan bruge fagligt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)