Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import af smykkedele fra Kina

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at begynde at importere smykkedele fra kina, jeg har kontakt til en leverandør - det virker nemt nok at købe varerne men så begynder det besværlige. Jeg har svært ved at finde rundt i alle reglerne og transport mv. Nogle som har erfaring på dette område? Da jeg først skal til at starte det op regner jeg ikke med at kunne fylde en container (overhoved), så hvad er jeres råd til transport?

Håber nogle kan hjælpe :)

Mange hilsner

Stine

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 02:03

Der findes flere speditions firmaer i Danmark der kan hjælpe dig. Du behøver heller ikke sende en hel container, mindre kan også gøre det.

Seatainer, Primecargo, DFDS o.s.v. kan hjælpe dig med en forsendelse fra Kina.  

Du skal dog alligevel have lidt volumen før det kan svare sig. Køber du 25 Kg bliver det alt for dyrt at sende det. Under 50 Kg kan det bedst svare sig med luftfragt og det er dyrt. 

Jeg bor selv i Kina og her er rigtig mange smykketing til næsten ingen penge. Det dyreste ved smykker og tilbehør, det er faktisk fragten. Jo mere du køber, jo billigere bliver fragten pr. del. Smykker fylder og vejer jo ikke særligt meget.

Rent praktisk er det ikke så slemt. Du skal momsregistreres, hvis du ikke allerede er det. Så skal du have en importtilladelse og så er du klar til at købe ting fra Kina. Speditøren laver det hårde arbejde for dig, de sørger for fortoldning af dine varer, så du skal ikke være nervøs for at Skat ikke får deres penge.  Wink

Der er forskel på hvordan toldsatserne er på de forskellige ting til smykker. Løse perler har lavere toldssats, end hvis det er færdige smykker. Det kan du se på Skat's hjemmeside.  

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:38

Hej,

Er ganske enig med Rynke10.

Det er helt sikkert en god ide at kontakte flere speditionsfirmaer inden en eventuel fragt aftales. Der kan være store prismæssige forskelle fra et spedtionsfirma til et andet. Du skal dog være klar over at nogle speditionsfirma har et form for minimum kg/cbm, der afregnes efter.

Du kan eventuelt kontakte et firma som DSV (tidligere DFDS), som har alle former for transport. Det være sig Søfragt-Fly-Kurer-Distribution osv. også kaldet one stop shopping. Her kan du bede om priser på flere af de forskellige transportformer og derved sammenligne på pris, transittid og hvad der ellers måtte være vigtigt for dig.

Har kun rigtig gode erfaringer med DSV.

Spørg hvis.....

Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:53

Hej

Jeg sidder selv som speditør og arbejder meget med import fra Kina. Det er slet ikke et prblem hvis du ikke har særlig meget for så finder din transportvirksomhed ud af med dig hvilken måde der er bedst og billigst alt efter hvor meget det haster at få hjem.

Vi gør også alt i indfortoldning så kan være behjælpelig med toldsatser.

mvh

Simbasen

Tilmeldt 8. Nov 07
Skrevet kl. 13:31

Mange tak for hjælpen :)

Har du en hjemmesiden hvor jeg kan læse mere om firmaet?

Tilmeldt 8. Nov 07
Skrevet kl. 13:33

Jeg vil bare lige sige mange tak for hjælpen til jer alle sammen, det er været rigtig godt med de informationer I har givet mig og jeg var lige ved at opgive tanken, meen vil virkelig gerne, så nu vil jeg undersøge det lidt grundigere :)

Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:58
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:48

Hej

I'm a Chinese Student, now studying in Roskilde University. I have relative working experience on Import.

I work as part time in TasCon Trading in Naestved.

The main work is to help my boss contact with Chinese suppliers, dealing with different kinds of problems and solve the language barrier.

If you need help, plz feel free to tell me. This is my e-mail:  ccy166@hotmail.com

Tilmeldt 12. Oct 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:19
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:34

Hårdt arbejde! Big Smile

Eller du kan vælge at springe over hvor gærdet er lavest, og benytte dig af en af de mange danske personer der allerede er bosat derude, og i forvejen har et stærkt netværk at trække på. Her skal du dog forvente at skulle betale dem en del, for deres hjælp/service, ved ikke hvor meget de forskellige kræver, men afhænger selvfølgelig af opgavens størrelse, men intet er gratis som du sikkert ved...

Mvh.

Thomas

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)