Hej Jeg overvejer at begynde at importere smykkedele fra kina, jeg har kontakt til en leverandør - det virker nemt nok at købe varerne men så begynder det besværlige. Jeg har svært ved at finde rundt i alle reglerne og transport mv. Nogle som har erfaring på dette område? Da jeg først skal til at starte det op regner jeg ikke med at kunne fylde en container (overhoved), så hvad er jeres råd til transport? Håber nogle kan hjælpe :) Mange hilsner Stine |
Der findes flere speditions firmaer i Danmark der kan hjælpe dig. Du behøver heller ikke sende en hel container, mindre kan også gøre det.
Seatainer, Primecargo, DFDS o.s.v. kan hjælpe dig med en forsendelse fra Kina.
Du skal dog alligevel have lidt volumen før det kan svare sig. Køber du 25 Kg bliver det alt for dyrt at sende det. Under 50 Kg kan det bedst svare sig med luftfragt og det er dyrt.
Jeg bor selv i Kina og her er rigtig mange smykketing til næsten ingen penge. Det dyreste ved smykker og tilbehør, det er faktisk fragten. Jo mere du køber, jo billigere bliver fragten pr. del. Smykker fylder og vejer jo ikke særligt meget.
Rent praktisk er det ikke så slemt. Du skal momsregistreres, hvis du ikke allerede er det. Så skal du have en importtilladelse og så er du klar til at købe ting fra Kina. Speditøren laver det hårde arbejde for dig, de sørger for fortoldning af dine varer, så du skal ikke være nervøs for at Skat ikke får deres penge.
Der er forskel på hvordan toldsatserne er på de forskellige ting til smykker. Løse perler har lavere toldssats, end hvis det er færdige smykker. Det kan du se på Skat's hjemmeside.