Hej Aminoer, Jeg har en grafisk designvirksomhed i Holbæk, og har af og til svært ved at få budskabet igennem til min målgruppe. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide noget mere om hvad andre tænker om os designere. Måske kan I hjælpe, da de fleste af jer er potentielle designkøbere. Der er lavet undersøgelser der viser, at de virksomheder der anvender designere, har den største vækst, og de bedste bundlinieresultater. Men det er stadig svært at overbevise kunderne om at det betaler sig at anvende designere. Hvad er jeres syn på designere? (for dyre, professionelle, skaber merværdi, opblæste narhoveder, flinke, oversælgende, kreative, platugler) Hvor vigtigt er det med en professionel grafisk identitet? (Summen af de visuelle kontaktpunkter mellem virksomheden og dens interessenter). Kan godt design tjene sig hjem i kraft af mere forretning?' Kan et professionelt design være med til at få mere professionelle kunder? Jeg glæder mig til at høre nogle svar fra jer. Vær ærlige - som i plejer - og gerne uddybende i jeres svar. |
Det er jeg overbevist om, og når det virkelig gælder og jeg skal have lavet noget vigtigt bruger jeg designere. Jeg er dog blevet skuffet nogen gange over kvaliteten, når man som ikke uddannet kan lave noget der er bedre, er det ikke de mange tusinde kr. værd. Derfor bruger jeg meget udenlandske design konkurrencer. Men på den anden side ligger mine negative historier nok også i at jeg har brugt folk der ikke har været uddannet, fandt jeg senere ud af. Men man går jo ud fra de ved hvad de laver når de har en reklame virksomhed.. men nej der kan man let tage fejl, så er så men også begyndt at sprøge folk om de er uddannet til det de laver når jeg skal samarbejde med dem. (gælder selvfølgelig ikke dem jeg har arbejdet med i længere tid.)
Hvor vigtigt er det med en professionel grafisk identitet?
Personligt syntes jeg det er hammer vigtigt.. men der er jo andre som er lidt ligeglad.
Hvad er jeres syn på designere? (for dyre, professionelle, skaber merværdi, opblæste narhoveder, flinke, oversælgende, kreative, platugler)
Om de er for dyre eller ej kan man vist ikke rigtig finde et svar på da priserne er meget forskellige. Men dem jeg arbejder sammen med er som regel altid flinke og det betyder også virkelig meget for mig, hvis man ikke kan sammen tror jeg på at det vil afspejle sig i resultatet.
PS. Stanley få nogle billeder af det du har lavet på dine cases, jeg var smuttet fra din hjemmeside fordi jeg ikke kunne se hvad du før har lavet.. fint med firmanavne, men hvem siger at jeg syntes det er godt det de syntes er godt :-) Derfor på med billeder.. vis dine kustværker :-)