Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres syn på design, designere og bundlinie

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vipperød
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har en grafisk designvirksomhed i Holbæk, og har af og til svært ved at få budskabet igennem til min målgruppe. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide noget mere om hvad andre tænker om os designere. Måske kan I hjælpe, da de fleste af jer er potentielle designkøbere.

Der er lavet undersøgelser der viser, at de virksomheder der anvender designere, har den største vækst, og de bedste bundlinieresultater. Men det er stadig svært at overbevise kunderne om at det betaler sig at anvende designere.

Hvad er jeres syn på designere? (for dyre, professionelle, skaber merværdi, opblæste narhoveder, flinke, oversælgende, kreative, platugler)

Hvor vigtigt er det med en professionel grafisk identitet? (Summen af de visuelle kontaktpunkter mellem virksomheden og dens interessenter).

Kan godt design tjene sig hjem i kraft af mere forretning?'

Kan et professionelt design være med til at få mere professionelle kunder?

Jeg glæder mig til at høre nogle svar fra jer. Vær ærlige - som i plejer - og gerne uddybende i jeres svar.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:34
Kan godt design tjene sig hjem i kraft af mere forretning?'

Det er jeg overbevist om, og når det virkelig gælder og jeg skal have lavet noget vigtigt bruger jeg designere. Jeg er dog blevet skuffet nogen gange over kvaliteten, når man som ikke uddannet kan lave noget der er bedre, er det ikke de mange tusinde kr. værd. Derfor bruger jeg meget udenlandske design konkurrencer. Men på den anden side ligger mine negative historier nok også i at jeg har brugt folk der ikke har været uddannet, fandt jeg senere ud af. Men man går jo ud fra de ved hvad de laver når de har en reklame virksomhed.. men nej der kan man let tage fejl, så er så men også begyndt at sprøge folk om de er uddannet til det de laver når jeg skal samarbejde med dem. (gælder selvfølgelig ikke dem jeg har arbejdet med i længere tid.)

Hvor vigtigt er det med en professionel grafisk identitet?

Personligt syntes jeg det er hammer vigtigt.. men der er jo andre som er lidt ligeglad.

Hvad er jeres syn på designere? (for dyre, professionelle, skaber merværdi, opblæste narhoveder, flinke, oversælgende, kreative, platugler)

Om de er for dyre eller ej kan man vist ikke rigtig finde et svar på da priserne er meget forskellige. Men dem jeg arbejder sammen med er som regel altid flinke og det betyder også virkelig meget for mig, hvis man ikke kan sammen tror jeg på at det vil afspejle sig i resultatet.

PS. Stanley få nogle billeder af det du har lavet på dine cases, jeg var smuttet fra din hjemmeside fordi jeg ikke kunne se hvad du før har lavet.. fint med firmanavne, men hvem siger at jeg syntes det er godt det de syntes er godt :-) Derfor på med billeder.. vis dine kustværker :-)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:46

Nu er jeg på samme side af bordet som dig men jeg vil da alligevel godt komme med lidt kommentarer og meninger.

Som du sikkert godt ved er branchen "plaget" af utrolig mange hobbyfolk - en piratkopi af photoshop er jo næsten hvermands eje efterhånden. Det gør også at mange kunder når at stifte bekendskab med en negativ oplevelse inden de vælger en af de lidt mere professionelle og dyre drenge i branchen - og det gør naturligvis at de er skeptiske.

Dermed ikke sagt der ikke skal være plads til hobby folk, de kan alt andet end lige tilbyde det til en meget lavere pris og det er rigtig godt til mange opgaver. Men man skal vide sine begrænsninger og det synes jeg mange har svært ved at indse, vi ser gang på gang her på amino at nogle har valgt en leverandør som så hopper fra eller slet ikke lader sig høre fra sig - og jeg tror det er fordi de ofte ender med at tage munden for fuld og så går det galt.

En grafisk identitet er uden tvivl vigtig, men man skal også have i baghovedet hvad man vil, jeg ser ingen grund til at gå ud og ofre et 5 cifret beløb for at få produceret et logo der virkelig har signalværdi mm, hvis man er en lille webshop. For man har simpelthen ikke markedsførings budgettet til at brande et navn op. Så skal man hellere satse nogle af disse penge på at få lavet et design der skaber mere salg - For et flot og lækkert design lavet af en designer er ikke ubetinget lig med at bundlinien løftes.

Jeg har ofte set eksempler på en gammel grim shopløsning har generet mere salg før den fik en total makeover, så det er vigtigt man finder sig en virksomhed der forstår at designe sådan at det skaber en meromsætning og ikke bare bliver rigtig flot at se på.

Nå det var ihvertfald min mening på sagen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:55

Hej Stanley

Som webshop ejer er "E-Pusher" min bibel. I den kontekst kan design både forbedre og forværre shoppens konverteringsrate og søgemaskineoptimering. Når jeg er på udkig efter deisgnere er jeg meget opmærksom på om de har øje for at det er antallet af konverteringer der er hovedformålet med en shop. I fremtiden kunne jeg godt finde på at lave en A-B test med hhv. det gamle og nye design, og skrotte det, hvis det nye ikke fungerer.

Jeg ser det som en selvfølge at en side skal have et design, så derfra er det mest et spørgsmål om hvem, hvad og pris.

Mvh Jesper

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 22:47

Jesper Jørgensen:

Hej Stanley

Som webshop ejer er "E-Pusher" min bibel.

Pas nu på med ikke at holde dig alt for meget til bogen. Den er ikke perfekt og det er ikke alt der virker lige godt på alle former for kunder.

Jeg syntes mange amino'er ser den bog lidt som en ultimative gude og hvad der står i e-pusher er 100% rigtigt... Jeg siger ikke at bogen ikke er god for det er den. Men man må stadig godt bruge hovedet selvom man har en guide. Du bliver jo aldrig bedre end dine konkurrenter når i alle har købt e-pusher og alle sammen følger den 100%

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:08

Martin M:

Pas nu på med ikke at holde dig alt for meget til bogen. Den er ikke perfekt og det er ikke alt der virker lige godt på alle former for kunder.

Jeg syntes mange amino'er ser den bog lidt som en ultimative gude og hvad der står i e-pusher er 100% rigtigt... Jeg siger ikke at bogen ikke er god for det er den. Men man må stadig godt bruge hovedet selvom man har en guide.

Jeg beklager hvis jeg gav indtryk af at man ikke behøver at bruge sin sunde fornuft selvom man har denne bog. Ingen bog er i mine øjne er så god så man kan undlade at bruge sin sunde fornuft.

Det er blot min pointe at hvis man er designer, så bør man have læst og forstået bogen, fordi det præger den måde rigtigt mange shop-ejere tænker på (efter selv at have læst den). Så selvom man som designer er uenig i dens budskab, vil det præge ens forretning.

Mvh Jesper

Fra Vipperød
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:15

Jeg synes tråden er ved at løbe af sporet. Prøv så vidt det er muligt at hold jer til mine spørgsmål.

Jeg gider ikke høre noget om e-pusher lige nu. Jeg skal nemlig være færdig med en anden bog først, og en af mine venner punker mig hver dag for at jeg skal gå igang med "Martins Mesterværk". Smile

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 14:26

Stanley:

Jeg synes tråden er ved at løbe af sporet. Prøv så vidt det er muligt at hold jer til mine spørgsmål.

Jeg gider ikke høre noget om e-pusher lige nu. Jeg skal nemlig være færdig med en anden bog først, og en af mine venner punker mig hver dag for at jeg skal gå igang med "Martins Mesterværk". Smile

Sorry min fejl.. :$

Så kan jeg da lige med dette indlæg hive den op igen. Det er bare mange spørgsmål på engang og det er nogen som der ikke er lige lette at svare på.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)