Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger jeg en producents vare i min webshop? Og kommer i kontakt med producenten?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer - så er endnu en amino døbt :-)

Jeg har gennem det sidste stykke tid gået med ideen om at åbne en webshop. Jeg har dog et par spørgsmål om hvordan det fungerer mellem mig og producenten. En gruppe af shoppen vil bestå af plejeprodukter, der i blandt produkter fra Clinique og Biotherm, forhåbentligt :-) Mit spørgsmål er hvordan jeg kommer i kontakt med eks. Biotherm - og kan begynde at sælge deres produkt i min webshop? Skal jeg kontakte dem via email og fremlægge min butik? 

Jeg har selv nogle tanker om hvad der er vigtigt at få af information fra leverandøren? 

Hvor lang leveringtid er der?

Hvordan fungerer deres bestillingssystem? 

Bliver det billigere jo større mængder man bestiller?

Kan man sende overskydende varer retur?

Skal man betale for  hele sendingen på en gang?

Hvis nogle har flere tilføjelser er modtager jeg meget gerne det. 

Og hvordan får man den billigste pris muligt fra producenten?

Er det billigere hvis man eks køber producentens varer i asien eller har mange en fast pris verdenen over? Og kan det betale sig med fragt, leveringstid, told osv? 

Overordnet vil jeg altså gerne vide hvordan jeg får kontakt med producenter og kan sælge deres produkter via min webshop. 

Jeg har googlet hudpleje agent men syntes ikke rigtigt at jeg får nogle brugbare resultater.

På mangegange forhånd Tak

Christian Ebsen 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 07:54

Puhh... det var mange spørgsmål på en gang.... måske start med et par enkelte simple spørgsmål, det er meget mere pædagogisk... :-)

Biotherm og Clinique... det er to store spillere på det marked... måske du skulle starte med at undersøge markedet, findes der allerede webshops der handler med disse varer... hvis ikke, så er der måske en grund...

Du kan jo prøve at tage direkte kontakt til de firmaer, det værste der kan ske er jo et nej...

Leveringstid, betalingssystem, overskydende varer og alt det der, det er jo noget du forhandler dig til med leverandøren....

velkommen til og held og lykke...

Fra Veflinge
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 08:51
For at tage det med prisen på produkterne, her er det vigtigt at lægge en målsætning og så præsentere den for leverandøren, hvis man kan "forpligte" sig til at aftage varer for ex. 500.000,- pr. år, er det muligt at få en bedre pris end hvis man kan aftage varer for 25.000,- pr. år.Jeg har kontakter til mange af agenterne inden for kosmetik og hårpleje i  DK - hvis du er interesseret, kan jeg maile dig en liste.MvhJens

Med Venlig hilsen Jens - Jelling.it
Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 09:56

jeg snupper lige et par punkter på listen:

Personlig kontakt er altid godt, det er for nemt at slette en email. Du bør ringe til dem og booke et møde, her kan du så præsentere dine visioner for shoppen evt. suppleret med et layout så de kan se hvordan deres varer vil blive præsenteret. Du kan selvfølgelig risikere at de slet ikke er interesserede i at sælge deres varer på den måde men det koster jo ikke noget at spørge.

Når du så, forhåbenligt, har fået bekræftelse af at de godt vil samarbejde kan du få svar på dine spørgsmål. Hvis du skal aftage varer for mange penge på en gang kan det være de vil have pengene ved levering eller evt. en bankgaranti for beløbet.

Jo mere du køber jo bedre pris kan du naturligvis få - hvis du kun bestiller få varer ad gangen så ender du måske med at betale for meget i transport pr. produkt og det skal du jo så tjene ind igen på din salgspris, hvilket betyder du enten må hæve priserne eller tjene mindre.

Mht. at købe en producents varer i udlandet så er det jo parallelimport - dette er fuldt tilladt inden for EØS-lande, men udenfor skal man have tilladelse fra producenten. Det kan ofte være synonymt med at stikke hånden i hvepsereden :)

Held og lykke

Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:20

Hej, tak for svarene - det var bestemt noget jeg kunne bruge. Har googlet en del til studier af det i svarede :-)

Når jeg vil kontakte producenterne vil jeg præsentere mit koncept, hvilke varer jeg kan bruge fra dem, hvorfor vælge mig, hvordan ser min shop ud osv.

Priserne kommer forhåbentligt til at ligge på 20% af vejl. udsalgspris i butikkerne med en avanche på 2. Vi tænker lidt på om det er muligt at udregne en pris hvor man har betalt fragt så køberne kan se den endelige pris? 

Hvis man vil have vareprøver til kunder - er det så en selv eller producenten som betaler disse udgifter? Evt. 50/50? Og hvad hvis man kan garantere at de får en profit ud af vareprøven - altså bevise, og få det gjort, at varen vil sælge mere pga vareprøven. Dette er en lille part af mit koncept.

Jeg vil i starten bestille et vis antal kolli for at se hvordan levering går med mig og producent. Så vil jeg også være klar og forberedt når shoppen åbner.

Planen er at køre shoppen samt lager i en bygning i århus c. 

Vi har økonomi til at kunne købe varerne hjem fra producenterne samt lokale leje. Med andre ord har vi lagt os en økonomiplan og udgifter :-)

På forhånd tak,

Christian Ebsen

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 14:26

Vareprøverne kan man sikkert få gratis af leverandøren, men ikke nødvendigvis fra starten af - det kan jo være de gerne vil se lidt omsætning først.

Vedr. fragtpriser så vil jeg foreslå dig at regne lidt på vægten af de forskellige produkter og se hvad en gennemsnitlig ordre vil koste i fragt. Så kan du sætte det som en grundfragtpris. Så kan man jo altid tilbyde gratis fragt hvis man bestiller for x-kroner. (den falder jeg tit selv for :o) )

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)