Ville lige hører om kender internet sider hvor det er lovligt at kopiere deres billeder og lægge dem op på sin egen hjemmeside i sit galleri? findes de overhovedet?
Jeg er mest intresseret i letpåklædte damer. så kender i nogle sider må i meget gerne skrive dem her eller sende en pm.
Mvh Thomas.
Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!
Du ville ikke kunne bruge billederne selvom et sådant sted fandtes. Du ville skulle have leverandøren til at dokumentere at de har ophavsrettighederne til billederne så du ikke bliver sagsøgt. Det er der næppe nogen der vil bruge tid på, for at du kan få dem gratis (selvom de har rettighederne).
Søg lidt rundt efter en amatørfotograf der laver billeder i den kvalitet du ønsker og snak lidt men ham/hende om en fornuftig løsning. Jeg fik på den måde 7 flotte billeder til 500 kroner til et mindre projekt.
Ellers er der jo også stockphoto sites, altså billeder du kan købe meget billigt - normalt mellem 1-10 dollars stykket - men billederne er ikke unikke, det vil sige du kan risikere at dine konkurrenter også bruger dem.
Jeg har skrevet et indlæg på min blog om hvilke sider der er mest benyttet.
Men vil gerne understrege - HUSK at læse betingelserne på hvert enkelt side, der er mange forskellige regler omkring hvor og hvordan disse billeder må bruges.
Matin > jeg kan se du spekulere på sammen hængen mellem scx og stockexpert det behøver du ikke længere :o) jeg har brugt sxc i flere år og stockexpert udsprang for et år eller 2 siden til at starte med troede de åbenbart de havde success nok til at begynde at kræve betaling af alle men det havde de så ikke (kan også godt være de bare havde tekniske problemer) Nu er det sådan at når du søger på sxc.hu så får du vist de gratis resultater først og nederst vises så en række billeder fra stockexpert.com som altså koster noget.
Jeg kan godt anbefale at bruge sxc.hu det er et glimrende sted at starte inden man betaler for billederne et eller andet sted...
Matin > jeg kan se du spekulere på sammen hængen mellem scx og stockexpert det behøver du ikke længere :o) jeg har brugt sxc i flere år og stockexpert udsprang for et år eller 2 siden til at starte med troede de åbenbart de havde success nok til at begynde at kræve betaling af alle men det havde de så ikke (kan også godt være de bare havde tekniske problemer) Nu er det sådan at når du søger på sxc.hu så får du vist de gratis resultater først og nederst vises så en række billeder fra stockexpert.com som altså koster noget.
Jeg kan godt anbefale at bruge sxc.hu det er et glimrende sted at starte inden man betaler for billederne et eller andet sted...
Hej Kennith, tak for forklaringen, jeg har også brugt siden nogle år efterhånden, men stockxpert har før i tiden været en selvstændig side, så det jeg egentlig bare spekulerede på om sxc havde opkøbt stockxpert eller omvendt, eller om de måske bare havde et samarbejde med at sxc viser deres resultater i bunden af hver side :) Billederne på stockxpert er ihvertfald 100 gange bedre end de gratis på sxc - men sådan skulle det jo også helst være.
Nu vi har gang i tråden igen, er der nogle der har gode links til site hvor man kan købe direkte rettighederne til billeder fra en database. Sådan at hvert billede er unikt, det kan være praktisk og nødvendigt ved nogle kunder som ikke ønsker at benytte billeder som måske en dag også kan ses i konkurrentens site.
Hej Martin, måske du har ret i at de blot er fusioneret, eller på anden måde har indgået samarbejde men konstaterede bare i en periode at når jeg loggede ind på min konto så røg jeg ind på stockexpert, nu har jeg en seperat konto hvert sted.
Med henblik på unikke billeder så ville det være interessant. Måske der findes noget i retning med templatemonster.com hvor man kan se hvor mange gange noget er downloadet og de så angiver 2 priser en for at købe den som ikke unik og en som unik. Jeg ville i hvertfald være intersseret.
Men jeg tror den bedste måde er at finde en god fotograf på et at de foto sites der er eller i telefonbogen og så købe de nødvendige billeder og rettigheder af ham.