Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af styring og overvågningssystem ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer

Jeg vil gerne høre jeres mening om, hvordan jeg bedst får markedsført et internet baseret system til styring, overvågning og dataopsamling.

Jeg mener selv at der er utallige steder hvor systemet kan benyttes, som f.eks. ubemandede pumpestationer, vandværker, tank- og silo overvågning.

I korte træk fungere systemet ved at der monteres en "boks" med et antal ind- og udgange samt diverse kommunikationsporte på den installation som ønskes overvåget. Via internettet eller SMSér kan brugeren så se/få aktuelle status meddelser og alarmer fra anlægget.

Jeg har selv tænkt at markedsfører det ved hjælp af et salgsbrev som jeg vil sende til potentielle kunder.

Er der nogle der har erfaring med denne form for markedsføring, hvad kan jeg forvente af sådan en kampange??

Eller skal det gribes an på en helt anden måde?

Jeg ser frem til jeres respons

Mange hilsner

Janus J

Indehaver af: Electromec Engineering & Service samt Electromec Field IT

Fra Randers
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:49

Salgsbreve bilagt datablade eller brochurer er fint.... men de skal følges op telefonisk. Jeg sidder lige og tænker på, at et oplagt marked må være landmændene - de har tonsvis af udstyr, der er elektronisk overvåget. Skriv til landboforeningerne, maskinfabrikanterne osv.

Kh Anna Marie

"Hvorfor nøjes med at eksistere, når man kan leve?" www.alcologic.dk

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 13:26

Hej Anna Marie

Tak for svaret - Det lyder som en god idé med landboforeningerne.

Jeg vil prøve at lave nogle fag opdelte kampagner med salgsbreve og telefonisk opfølgning.

Hilsen Janus

Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:38

Hej

Er det kun til landbrug at systemet kan bruges eller er det også til "almindelige" virksomheder?

Hvis det er, er der muligheden for at bruge mediet TaxaSpot, som nok er det mest direkte medie. Lcdskærme bliver monteret i nakkestøtterne hvor man så kna vise sit reklame spot. Ca. 50 % af dem som kører i taxa er forretningsfolk.

Men kig på hjemmesiden, så kan du se om det er noget for dig. www.taxaspot.dk

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:35

Hej Janus

Det lyder som et godt produkt du har udvikle, nu skal du markedsføre det.

Du skriver at produktet kan anvende mange steder, men du skulle nok starte med at valge et område, da det er svært at sælge til "alle", så har du en målgruppe at gå efter.

Så må du finde ud af hvem der er beslutningstager i den målgruppe om indkøb, så du kan henvende dig til beslutningstager.

Så skal du være ret præcis med hvad dit produkt kan. det skal kunne forklares i få ord. hvilke fordele får køber af dit produkt?

En hjemmeside kan være godt, men det kræver at dine kunder kender den.

Måske er der forretninger som kan sælge dit produkt, og ellers personlig henvendelse, med salgsbrev og telefon kontakt.

Held og lykke

SL

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Hej Janus J 

Måden med salgsbreve og telefonopfølgning er ganske fornuftig ifm. sikkerhed – og det du vil sælge er jo sikkerhed, nemlig at signalet ”status/alarm” kommer til kontrolcentral/ejer/leder…

Så ikke noget galt i den metode.

MEN ved signalgivning ifm. alarmering – så vil du komme ud for at der ofte vil være et forsikringsselskab involveret.  For at de vil godkende din løsning skal den være SKAFOR certificeret…

Du kan læse mere om det her > http://www.tyverisikring.dk/produkter/skafor.htm

Ellers så vil jeg bare ønske dig god vind… Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11

Kan se at jeg ikke fik set mig ordentligt for i går, Sad så du får det rigtige link > http://www.fpsikring.dk/

De har også skiftet navn til Forsikring & Pension – sikring.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:20

Hej Janus.

Du er velkommen til at kontakte mig med henblik på, at du betaler mig pr. henvisning eller pr. salg du får fra kunder som jeg leverer til dig.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 12:51

Hej Christian

Har sendt dig en mail

Hilsen JanusJ

Fra Mariager, 9550
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 16
Fra  GLOKAL-Marketing Skrevet kl. 14:14

Hej Janus

Jeg har arbejdet med salg og markedsføring af gas detektionsudstyr til bl.a. rensningsanlæg, pumpestationer og kommuner gennem 8 år inden jeg blev selvstændig erhvervsdrivende og jeg vil mene, at en brevkampagne med en god præsentation af dit unikke produkt og en fair introduktionspris vil være den bedste metode for markedsføring.

Dernæst skal din brev-kampagne følges op af en salgsperson telefonisk og med et salgsbesøg for en demonstration af dit system.

Du kunne eventuelt også overveje at indgå en form for provisions-salgs-samarbejde med nogle af de "sikkerhedsfirma'er" som allerede er ude hos dine kunder som fx. 4A, ArSiMa og lignende. Eller et samarbejde med silo- og tankproducenter, pumpeproducenter etc.

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med opstilling af et salgsbrev og eventuelt opringning til potentielle kunder. Se mere på www.glokal-marketing.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)