Hej Morten,
Jeg har tidligere kigget lidt på yawahs zoom server, og vil egentligt bare høre om jeg har ret i at man skal smide ét (og kun et) billede op på serveren i kæmpe høj opløsning, da jeg ikke formoder den zoomer ind på det billede man har lagt op, men nærmere zoomer ud (ud fra den betragtning at man ikke kan fremtvinge detaljer der ikke er i det oprindeligt højopløselige billede). Det virker helt oplagt at hvis man har en web-shop at man bruger den slags produkter, da jeg tidligere har været med til netop at lave shops hvor man lagt to (eller flere) billeder af et produkt op, i forskellige størrelser, men istedet bare uploader ét billeder, og lader serveren om at skalere og zoome..
Mvh / Lars Borup Jensen
|
Hej Lars
Ja du har fanget den. Man uploader 1 højopløseligt billede som den besøgende så kan zoom ind på. Det er faktisk ligesom når man zoomer ind til 100% i fx Photoshop. Så jo større billedfil (megapixel) du har, jo mere kan man zoome ind.
Og ja det er en oplagt løsning til alle seriøse web shops. Jeg synes der er alt for få shops der gør nok ud af deres produktpræsentationer, så en sådan løsning vil helt sikkert give en en konkurrencemæssig fordel!
Hilsen Morten