Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms og honorar - ny enkeltmandsvirksomhed (billedkunstner)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har netop startet ny enkeltmandsvirksomhed som billedkunstner.

Jeg er igang med en udsmykningsopgave som jeg faar honorar for i rater.

Foerste rate er et honorar for en skitse, pa 70.000kr. Det beloeb fik jeg udbetalt foer jeg havde registreret mig med CVR osv. Skal det beloeb momsanmeldes i mit foerste momsregskab? Eller skal jeg lade det ligge og bare goere det for de naeste rateudbetalinger?

Og hvordan skal jeg indskrive det i min forskudsopgoerelse?

Jeg er igang med at laere hele det her regnskabsapparat, saa haaber at der er nogen der kan give mig et godt raad!

Kh Maria

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09

Vent på andres råd - eller  - gå til en revisor - for du tjener godt og en revisor kan let vise sig at betale sig.

Kunstner - er du omfattet af kunstmoms ville være aktuelt spørgsmål?

Indtægt - jeg vil mene at alt du får betalt som CPR har den der betaler, hvis det er en registreret virksomhed, pligt til at indberette som bidragspligtig b-indkomst men om du kan fakturere som cvr xxx under stiftelse og tage det ind der, må andre afgøre.

Jeg synes du skal ha en bogholder eller revisor eksternt til at råde dig konkret i det hele taget inden for det område - det kan let vise sig at spare dig penge og besvær - prøv evt gratis tilbud fra www.agera.dk som er amino søster

vh John H

Tilmeldt 15. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:12

tak John, ja, jeg tror ogsaa jeg maa have revisor hjaelp. tak for linket. Kh Maria

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)