Hej Jeg har lejet mit hus ud og bliver beskattet som hvis jeg driver virksomhed. Jeg har lavet et regnskab til skat over indtægter (husleje) og udgifter (driftomkostninger i form af vedligeholdelse) Mit hus er bygget i 2011 og er et træhus. Jeg skylder ca. Kr. 325.000 på banklånet og renten er på 8.5 % da banken ikke kan tage pant i huset grundet det er bygget på et stykke jord som er på fællesskøde i en kolonihaveforening. Grunden er på 972m2 huset på 83m2. Man kan bo der helårligt. Alt er indlagt i huset. Spørsmål: De renter der løber på mit lån er jo en udgift i "virksomheden" så kan de trækkes fra i skat under det område som gælder min "virksomhed"? Jeg har lige rettet det til på min forskudsopgørelse men skulle nødig komme i klemme i skattesystemet. Hjælp!! Mange gange tak på forhånd Med venlig hilsen Anette Bøge |
Hej Anette
Ja de renter der er forbundet med huset skal medtages under renteomkostninger for virksomheden, rubrik 117, når du kommer til at selvangive. Der kan dog være lidt forskel på hvilket form for fradrag det giver dig, alt afhængig af hvilken ordning (kapitalafkast- eller virksomhedsskatteordning) som du benytter.