Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ledig og medhjælpende ægtefælle

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Padborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Fra  StarPhoto Dk Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg er ikke helt sikker på om dette er rigtige placering, men forsøger:

Min mand er ledig, nu på 5. måned. Må han hjælpe til i min virksomhed, og i så fald,

Hvordan skal det oplyses til fagforeningen?

Hvordan modregnes det?

Det han kan sidde og lave, giver ikke direkte en omsætning/indtjening, men på sigt vil det højest sansynligt gøre det. DVS der kommer ikke x-antal kr. ind for hver ting/time han lægger i firmaet.

Jeg håber i kan hjælpe

Mvh Betina Smile

adogdream.dk - bjb-mode.dk - bjb-group.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Betina:
Hvordan skal det oplyses til fagforeningen?

Jeg tror at fagforeningen ikke er de de rette at spørge - men A-kassen derimod 

Jeg tænker at du kan tage ham i 4 ugers gratis praktik og efterfølgende ansætte ham med løntilskud.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lette svar er nej!

Teknisk kan han, men chancen for at I får problemer er kæmpe.

Hver time skal fradrages og mistroen gøre at I er retsløse.

Fra Padborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Fra  StarPhoto Dk Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm så er det vist lettest ikke at sætte ham ind i tingene. Tænk det skal være så besværligt at være en hjælpende hånd. 

Jeg arbejder videre selv, og lader manden være arbejdsløs :)

Mvh Betina Smile

adogdream.dk - bjb-mode.dk - bjb-group.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Betina:

Hmm så er det vist lettest ikke at sætte ham ind i tingene. Tænk det skal være så besværligt at være en hjælpende hånd. 

Jeg arbejder videre selv, og lader manden være arbejdsløs :)

jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor du ikke vil høre mandens a-kasse - eller nærmere lade ham gøre det. Det siger sig selv at samfundet ikke bare betaler dagpenge til en der arbejder som medhjælper i ægtefælles virksomhed uden at stille spørgsmål, det er der igen grund til at blive "sur" over Smile

Han kan sikkert få lov til noget bibeskæftigelse - men medhjælende ægtefælle og bibeskæftigelse kræver han går op til a-kassen og fremlægger hvordan a kassen kan se, at han ikke nu arbejder fuld tid - men er til fuld rådighed og at hans timer modregnes. Det er ikke værre end et forsøg - op til a kassen med problematiken - her lidt om SUPPLERENDE DAGPENGE 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Betina:

Hmm så er det vist lettest ikke at sætte ham ind i tingene. Tænk det skal være så besværligt at være en hjælpende hånd. 

Jeg arbejder videre selv, og lader manden være arbejdsløs :)

Grunden til at det er så besværligt er, at alt for mange har misbrugt dagpengesystemet sammen med egen/ægtefælles virksomhed, så ret din frustration mod dem i stedet for.

Spørg a-kassen om reglerne og forhold jer til hvad de svarer. Og spørg i jobcenteret - det er det de er der til.

Der er pænt mange faldgrupper når den ene er selvstændig. Vi er selv i nøjagtig samme situation.

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det helt sprængende punkt er vel i bund og grund om han blive betalt for sit arbejde, enten i form af løn, eller "medhjælpende" ægtefælle på selvangivelsen.

Det kan jo være svært at afgøre hvad en ledig ægtefælle fordriver tiden med, man må jo gerne slå græs og male hus osv. og kommer han til at trykke på en PC må han jo også gerne det, man skal jo ikke sidde med hænderne foldet i skødet som ledig.

Men direkte arbejde for virksomheden vil jeg ikke råde til

Fra Padborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Fra  StarPhoto Dk Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er slet ikke surSmile jeg synes bare det er lidt underligt at man ikke må hjælpe til, når man ikke får løn for det. Uden at man skal trækkes i dagpenge.

Som skrevet tidligere, er det ikke noget der øger indtjeningen hvis han skulle hjælpe til, det ville blot afkorte min arbejdsdag lidt, så vi kunne nyde fritiden sammen :)

Jeg har intet imod at høre med A-kassen (som jeg naturligvis mente da jeg skrev fagforeningen, er af den gamle årgang hvor ordet fagforening engang dækkede over begge deleWink )

Jeg syntes bare det var lettere, og garanteret i et mere forståeligt sprog, at høre herinde først :)

Mvh Betina Smile

adogdream.dk - bjb-mode.dk - bjb-group.dk

Fra Padborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Fra  StarPhoto Dk Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak alle sammen for jeres svar :)

Dejligt når nogen vil hjælpe :)

Jeg vil hermed ønske jer alle en rigtig dejlig dag, og håber at vi finder ud af det med a-kasse / jobcentret.

eller endnu bedre, at der står et job lige om hjørnet :) 

Mvh Betina Smile

adogdream.dk - bjb-mode.dk - bjb-group.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Betina:

Tak alle sammen for jeres svar :)

Dejligt når nogen vil hjælpe :)

Jeg vil hermed ønske jer alle en rigtig dejlig dag, og håber at vi finder ud af det med a-kasse / jobcentret.

eller endnu bedre, at der står et job lige om hjørnet :) 

Ja, det er også det vi går og krydser fingre for her...... men der er f..... mange at konkurrere mod derude :-)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)